Spärra datorn för betalsajter????

Jag antar att du är rädd för modemkapning?
Det beror nog på vilken internetoperatör du har. Om du har Telia (jag har deras gratisabonnemang som går att beställa direkt via telia.se) så kan du ringa deras kundtjänst och beställa en avgiftsfri spärr mot betal- och utlandssamtal. Du får då hem en kod som du kan använda om du någon gång vill ringa sådana samtal.

//a
 
Varför är det ingen myndighet som säger saningen om detta.
Det är det dåliga operativsystemet Windows som tillåter modemkapning. Alla som gör hemsidor som bara fungerar i windows bidrar till att detta kan fortgå.
Ju fortare scripten som windows kör försvann ju snabbare försvann kapningarna.
Det är aldrig telefonbolaget eller internet leverantören som är skyldig till detta. Utan endast Windows själv.
Förstår inte varför detta inte sprids.
Inget op ska köra en kod som ändrar inställningar i datorn.
Brandväggar ska inte behövas.
Alla virusprogram, brandväggar ni måste använda beror endast på windows, inget annat.
Förstå att det är den dåliga kodningen i windows som är boven.
 
Ganska ointressant att diskutera val av operativsystem. För vanliga användare finns det nästan inget alternativ än Windows. Och nog är det smidigare att ladda ned ett program/spärra vissa nummer än att byta ut hela operativsystemet!
 
:) skyller du på biltillverkaren för att det fanns en kurva som du inte ville svänga i utan åkte av vägen?
Ska dom på macken laga din bil gratis då?
 

Liknande trådar

IT & mobiler Microsoft Edge. Samsung A51. Varje gång som jag vill flytta foton från telefonen till datorn så scannar datorn in alla bilder som finns...
Svar
2
· Visningar
291
Senast: Migo
·
IT & mobiler Smartphones har blivit ett konflikt och stressmoment i familjen. Vi håller på att banta ner användning/tillgång så mycket det går. Men -...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 335
Senast: Badger
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
626
Tjatter Hur sparar ni era bilder som är viktiga för er? Brukar ni framkalla bilder? Gör ni fotoböcker eller beställer ni andra fotoprodukter? I...
Svar
3
· Visningar
482

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp