Spårlina/koppel som skaver lite?

Linda_A

Trådstartare
Nyligen började jag spåra med linan/kopplet under magen för att få ner nosen och sänka tempot då jag har en hund som gärna går iväg som ett ånglok och inte alltid är så noggrann. Jag har dock precis upptäckt att med nuvarande utrustning får han skav i ljumskarna med denna metod. Undrar därför vilken typ av lina och/eller långkoppel (spårar alltid i koppel vid träning, så skulle behöva båda delarna) som kan tänkas skava minst?

Liknande trådar

Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 414
Senast: Sel
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 933
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej! Jag och min sambo är relativt nya adoptivägare (sen ca 7 mån) till en kastrerad bullterrierkille på 2.5 år. Vi trivs jättebra ihop...
2 3
Svar
41
· Visningar
18 704
Senast: SandraM
·
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 200
Senast: squarepants
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar