Sparkar i galoppen

D

Djamillah

Min medryttarhäst har fått för sig att sparka bakut varje gång man galopperar. Kiropraktorn har kollat hans rygg och bakben men det finns inget fel, det är alltså säkert bara dumheter. Hur ska man göra för att träna bort detta?? :confused:

Tack på förhand!

Sv: Sparkar i galoppen

mit vbl håller även på och sparkar när jag vill galoppera, det kann dock vara för att han inte förstår vad jag vill ( riden sen i sommras) så när jag lägger till galoppsänkel blr det bakut. men nu håller jag på att få honom att ta galopp själv och samtidigt när han gör det så lägger jag till skänkeln och säger tydligt galopp. för att sedan kunna klara av att fatta galopp på komando..
du kanske inte har samma problem men det kan vara ett alt.:smirk:

Han köptes från travbanan i julas så han har precis lärt sig att galoppskänkeln

Någon som har nått tips på nån bra övning?

det brukar vara bra att galoppera i backar

Liknande trådar

Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
516
Senast: Emiro
·
Ridning Min häst är diagnostiserad med en allvarlig Kissing spine som vi har rehabat sedan början av året och behandlat ryggen två gånger...
Svar
15
· Visningar
1 424
Senast: Cs218
·
Hästhantering Hej, jag har en haflinger valack på tre år! Han har börjat explodera mer och mer de senaste ca 6 månaderna (innan var det inte alls...
Svar
8
· Visningar
1 853
Senast: sorbifolia
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
671
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama