Chima

Trådstartare
Min häst har blivit sparkad på bakbenet (utsidan). Finns två broddhål så jag förmodar att hagkamraten har sparkat min pålle.
Hon är varm, svullen och haltar (det syns mycket väl), men ska jag tillkalla veterinär snarast möjligt eller ska jag vänta några dar och se om det blir bättre??
Det hände i går och jag har lindat på natten för att undvika att smuts kommer in i såret + att jag har gjort rent det, men vad mer kan man göra?
Mvh Chima

Sv: Sparkad

Om du är orolig, ring och rådgör med veterinären. Ett samtal är inte samma sak som att de måste komma ut.

Se till att tempa hästen innan också.

Liknande trådar

Hästvård skulle vilja höra era historier om sparkskador på bakbenen då min pålle blev sparkad på bakbenen och är tyvärr rädd för att han ska ha...
Svar
10
· Visningar
1 023
Senast: jemeni
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 604
Hästhantering Köpte en ny häst i veckan (unghäst). Den är inte jättehanterad men snäll. Kan lyfta hovarna utan problem osv. Den går på bete med mina...
2
Svar
23
· Visningar
4 227
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Min medryttarhäst har varit sjuk i 5 dagar nu, och vi vet ej vad det kan vara. dag 1 skakade, var hängig och hade 1 grads feber...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
8 168
Senast: cf234k
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka