Sparkad av häst

M

Mirac_

Är gravid i vecka 21 och imrose när jag släppte ut hästarna blev jag sparkad av en av dom. Det tog i bäckenbenet på framsidan men själva magen klarade sig. Har fått ett stort svart blåmärke och svullnat en hel del.
Bebisen rör sig som vanligt så det bör väl inte vara någon fara för den?? :crazy:

Sv: Sparkad av häst

Har ju inte ont, bara öm i höften och på blåmärket såklart.

Jag skulle ringa förlossningen och höra vad de har att säga, de brukar veta bättre än sjukvårdsupplysningen. Alternativt ring till sjukvårdsupplysningen och be om att få bli kopplad till gynakuten för rådfrågning. Ring och fråga bara, om de tror att du ska vara orolig eller om det inte är någon fara. Kan vara skönt att få komma in och göra ett UL också och se så allt är ok med bebisen. :)

Tror personligen inte att det är någon fara, det låter inte så. Men skulle ändå ringa och höra - för säkerhets skull. :)

Tack för tipset! Ska nog faktiskt göra de, tror inte de e någon fara men som du säger för säkerhets skull. :)

Eftersom skelettet har fått ta hela smällen så är det ingen fara för bebisen. :)

Mmm sambon brukar ta ut henne, har haft henne i snart två år. När hon kom gick hon inte att hantera överhuvudtaget men jag har aldrig blivit sparkad.
Klart att jag skulle bli de nu när jag är gravid ist.... *suck*

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 677
Hästmänniskan Hej Jag står på ett stall där det även är en ridskola så de har en anställd som ska ta hand om ridskolehästarna, men då så ska h*n...
Svar
9
· Visningar
2 673
Senast: Kjerulfia
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 177
Senast: liiinnea
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 860
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka