Sparka hästen?!

Sv: Sparka hästen?!

Jag har rensat i tråden efter bästa förmåga och ber er att i fortsättningen hålla er till ämnet.Om namnet dyker upp igen så åker hela tråden i papperskorgen.

/lillebill,Hjälpmoderator på Western

Satt just och grubblade på vart mitt inlägg tagit vägen......men nu vet jag...fast jag inte skrivit något namn..:crazy:

Satt just och grubblade på vart mitt inlägg tagit vägen......men nu vet jag...fast jag inte skrivit något namn..:crazy:

Att sitta och grubbla är inte nyttigt.:laugh:
Ditt inlägg raderades för att det bara innehöll en pm uppmaning.Det mesta som inte hade med själva ämnet att göra raderades,så du är inte ensam om att ha blivit av med inlägg.

har nu låtit min kompis kolla detta och hon blev såklart lite ledsen eftersom att ja gjorde de.. men hon säger att detta är inte så hon gör men ja vet att de är så.. så ah nu struntar jag i henne och låter henne sköta sin häst själv.. men de är synd att hästen ska bli utsatt för att hon inte förstår att hon gör fel. eller vad tycker ni jag ska göra??:confused::confused::confused:

Hmmm... funderar på vad jag ska råda dig till... Men kom mest att tänka på en fråga!

Varför köper man överhuvudtaget en häst som har en 1 gradig hälta?

Och största problemet är väl kanske inte hennes ridning just nu... utan varför tränar hon en tydligen inte helt ok, häst?

Om hästen ändå blir frisk tycker jag att du ska uppmuntra henne att vara med på clinicar för erkänt duktiga western instruktörer! Vill hon inte pyssla med western, så bör alla ekipage träna för instruktör emellanåt... hur duktig man än anser sig vara osv...

Peppa henne, med att "man blir aldrig full lärd" , "man lär sig alltid något nytt", "ju mer man vet desto mer inser man att man inte vet"... osv... Finns ju mängder av sånna finurliga ordspråk inom ridsporten! :idea:

har nu låtit min kompis kolla detta och hon blev såklart lite ledsen eftersom att ja gjorde de.. men hon säger att detta är inte så hon gör men ja vet att de är så.. så ah nu struntar jag i henne och låter henne sköta sin häst själv.. men de är synd att hästen ska bli utsatt för att hon inte förstår att hon gör fel. eller vad tycker ni jag ska göra??:confused::confused::confused:

Hon blir nog ännu mer stött när hon läser detta inlägg också men de är ju så att du är ju igentligen en mkt BRA KOMPIS som bara försöker hjälpa henne. Men de kanske hon inte inser förens hon gått en heldel clinics.
oroa dig inte de finns fler kompisar.

Hmmm... funderar på vad jag ska råda dig till... Men kom mest att tänka på en fråga!

Varför köper man överhuvudtaget en häst som har en 1 gradig hälta?

Och största problemet är väl kanske inte hennes ridning just nu... utan varför tränar hon en tydligen inte helt ok, häst?

Om hästen ändå blir frisk tycker jag att du ska uppmuntra henne att vara med på clinicar för erkänt duktiga western instruktörer! Vill hon inte pyssla med western, så bör alla ekipage träna för instruktör emellanåt... hur duktig man än anser sig vara osv...

Peppa henne, med att "man blir aldrig full lärd" , "man lär sig alltid något nytt", "ju mer man vet desto mer inser man att man inte vet"... osv... Finns ju mängder av sånna finurliga ordspråk inom ridsporten! :idea:

okej.
jo jag vet.. eftersom att hon aldrig haft en egen häst förut så hade hon sagt till veterinären när dom besikta att hon bara ska ha den som promenadridnings häst och han sa att de va ok. men jag menar vem vill ha sin första häst till promenadridning? och att de är en western häst..hon kan inte ett smack om western...jag tror inte att on vet vad hon har gett sig in på. och ju mer jag försöker hjälpa henne desto surare blir hon på mig. men ska försöka vara uppmuntrande mot henne för ja blir ju inte så glad på henne heller eftersom att hon bara är sur. är bara rädd för att i slutet så kommer hon ångra sig och jag står där och får ta hand om hennes häst. de vill jag verkligen inte :cry: men ska försöka som sagt. tack så hemskt mycke för tipsen ;)

Hon blir nog ännu mer stött när hon läser detta inlägg också men de är ju så att du är ju igentligen en mkt BRA KOMPIS som bara försöker hjälpa henne. Men de kanske hon inte inser förens hon gått en heldel clinics.
oroa dig inte de finns fler kompisar.

jo..ja vill ju bara att hon ska kunna ha kul med sin första häst. men hon blir bara grinig på mig så ska försöka låta henne sköta sitt ett tag och sen får vi se.

jo..ja vill ju bara att hon ska kunna ha kul med sin första häst. men hon blir bara grinig på mig så ska försöka låta henne sköta sitt ett tag och sen får vi se.

Ja de är bra, nu har hon fått nått att tänka på och förhoppningsvis så kanske hon kollar upp detta lite mer nu. Visade du henne vad vi skrivit här på tråden?

Ja de är bra, nu har hon fått nått att tänka på och förhoppningsvis så kanske hon kollar upp detta lite mer nu. Visade du henne vad vi skrivit här på tråden?

ja de gjorde jag. men hon säger hela tiden att on använder inte sporrarna när hon bonkar..men de måste hon ju göra eftersom att hon har sporrarna på sig hela tiden? alltså för man kan väl inte bonka på magen med en sporre utan att sporren känns? eller är de jag som har fel?

Vi är inte helt korkade vi som sitter här. De är klart vi förstår hur hon gör och blir utlärd. De ända som kommer hända är att hon förlorar på de i längden. ska hon sen göra så när hon tävlar också så kommer domaren säga till. och då kanske de tar bättre.

ja de gjorde jag. men hon säger hela tiden att on använder inte sporrarna när hon bonkar..men de måste hon ju göra eftersom att hon har sporrarna på sig hela tiden? alltså för man kan väl inte på magen med en sporre utan att sporren känns? eller är de jag som har fel?

De är klart du kan rida med sporrar men använder du skänklarna så är de = att du använder sporrarna. Man ska försöka att inte alltid rida med sporrar för när du väl rider med sporrar så blir hästen mer känslig för dom. Tycker jag. En häst SKA gå att rida utan sporrar.

De är klart du kan rida med sporrar men använder du skänklarna så är de = att du använder sporrarna. Man ska försöka att inte alltid rida med sporrar för när du väl rider med sporrar så blir hästen mer känslig för dom. Tycker jag. En häst SKA gå att rida utan sporrar.

jo de va de jag tänkte också.. men jag har pratat med henne om de här jätte många gånger men hon säger att sporrarna inte nuddar när hon sitrter och bonkar hela tiden.. de säger tränaren också. tränaren säger bara:hårdare,hårdare bonka fortare.. jag blir galen snart alltså..hatar när de går ut över djur :mad:

jo de va de jag tänkte också.. men jag har pratat med henne om de här jätte många gånger men hon säger att sporrarna inte nuddar när hon sitrter och bonkar hela tiden.. de säger tränaren också. tränaren säger bara:hårdare,hårdare bonka fortare.. jag blir galen snart alltså..hatar när de går ut över djur :mad:
I såfall bonkar hon med sidan av foten. Filma henne med mobilen så ser hon med egena ögon eller så lägger du bara ner allt för annars blir ni ovänner förresten av livet. Hon ser ju upp till dessa två och vet inte bättre.

I såfall bonkar hon med sidan av foten. Filma henne med mobilen så ser hon med egena ögon eller så lägger du bara ner allt för annars blir ni ovänner förresten av livet. Hon ser ju upp till dessa två och vet inte bättre.

jag kan säga med en gång att de är inte på sidan av foten.. men ah du har rätt..jag ger upp nu asså..hon kommer väl på förr eller senare att de inte fulnkar så bra de där..för hon får ju inte träna heller pga hältan. så ah. men tack så mycke för alla råd och tips iallafall.:)

Du kan rida ett helt ridpass utan att använda sporren fast att du har dom på dig, annars behöver du vinkla om dina ben och bli mer medveten om hur du använder dom, sporrar använder du för att förstärka din hjälp och ska inte ligga an på sidan hela tiden.

Börjar tvivla på att den här hästen är riden med spur stop, vad är det för häst? hur gammal är den och hur utbildad? om du rider en unghäst kan du behöva "bonka" en del utan att du för den delen tar i, utan mer som små vingslag.

jag kan säga med en gång att de är inte på sidan av foten.. men ah du har rätt..jag ger upp nu asså..hon kommer väl på förr eller senare att de inte fulnkar så bra de där..för hon får ju inte träna heller pga hältan. så ah. men tack så mycke för alla råd och tips iallafall.:)

Verkar väldigt korkat att träna och överhuvudtaget rida en halthäst. Vad är de för amatörer i hästvärlden.:eek:
Ha de bra och du har ju iallafall lärt dig en del nu, och de är ju jätte bra.;)

Du kan rida ett helt ridpass utan att använda sporren fast att du har dom på dig, annars behöver du vinkla om dina ben och bli mer medveten om hur du använder dom, sporrar använder du för att förstärka din hjälp och ska inte ligga an på sidan hela tiden.

Börjar tvivla på att den här hästen är riden med spur stop, vad är det för häst? hur gammal är den och hur utbildad? om du rider en unghäst kan du behöva "bonka" en del utan att du för den delen tar i, utan mer som små vingslag.

hej.
de är ett varmblod på 10 år som dom säger har utbildat i western sen den var 3 år. men ingen av de verkar inte så jätte seriösa men jag vet inte.

hej.
de är ett varmblod på 10 år som dom säger har utbildat i western sen den var 3 år. men ingen av de verkar inte så jätte seriösa men jag vet inte.

Ja då borde man inte behöva använda så stora hjälper.

Hoppas att allt går bra och hästen får behandling för sin hälta, förstår att du sitter i en jobbig situation :crazy:

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
736
Senast: Squie
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 330
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 606
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 227
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka