Migo
Trådstartare
Idag fick jag med mig en fotograf på spårträningen, äntligen!
Boss har inte spårat sen i Mars nån gång, så det var lite av ett experiment att idag lägga 500 meter runt en vägkrog, bensinstation och lastbilsparkering som vimlade av folk och fordon. Men skam den som fegar Måttlig vind som kastade runt lite hursom mellan hus och skogsbryn, strax under 30 grader varmt och ca en halvtimmes liggtid. Föremålen är skinnbitar på 1*1 cm.
Ut ur bilen och på med arbetstecknen: Selen och västen på Boss, samt spårlinan.
Minisök med en liten skinnbit för att slå igång näsan och visa honom vilken typ av spår det är vi ska gå (skinnbitarna vid färska spår eller andra lätta omständigheter = kräver inte jättemycket arbete från hans sida).
Spårstart på sand, med sidvind.
Vinkel ut på parkeringen istället för att följa stigen in i skogen
Tvärs över lastbilsparkeringen
Föremålsmarkering!
Tvärs över infarten
Rakt genom bensinstationen (vad som inte syns är att han passerade 50 cm från en bil med öppen dörr som stod på tankning. Självklart utan att ens lyfta näsan ur spåret )
Tvärs över entrén till mataffären...
Och en vinkel in vid bordet.
Motorcyklar i spåret, så jag ger pauskommando...
...tills de har flyttat på sig
Då kör vi igen
Boss har inte spårat sen i Mars nån gång, så det var lite av ett experiment att idag lägga 500 meter runt en vägkrog, bensinstation och lastbilsparkering som vimlade av folk och fordon. Men skam den som fegar Måttlig vind som kastade runt lite hursom mellan hus och skogsbryn, strax under 30 grader varmt och ca en halvtimmes liggtid. Föremålen är skinnbitar på 1*1 cm.
Ut ur bilen och på med arbetstecknen: Selen och västen på Boss, samt spårlinan.
Minisök med en liten skinnbit för att slå igång näsan och visa honom vilken typ av spår det är vi ska gå (skinnbitarna vid färska spår eller andra lätta omständigheter = kräver inte jättemycket arbete från hans sida).
Spårstart på sand, med sidvind.
Vinkel ut på parkeringen istället för att följa stigen in i skogen
Tvärs över lastbilsparkeringen
Föremålsmarkering!
Tvärs över infarten
Rakt genom bensinstationen (vad som inte syns är att han passerade 50 cm från en bil med öppen dörr som stod på tankning. Självklart utan att ens lyfta näsan ur spåret )
Tvärs över entrén till mataffären...
Och en vinkel in vid bordet.
Motorcyklar i spåret, så jag ger pauskommando...
...tills de har flyttat på sig
Då kör vi igen