Spara veterinärkvitton

cello

Trådstartare
Ja, sparar ni hästens (/hundens/kattens) veterinärkvitton, -räkningar etc. Bör man göra det?
Har sparat allt hittills, men skulle gärna göra mig av med det..
 
Jag hanterar det som andra fakturor. Slänger efter ett år när det är pappersfaktura.
De flesta får jag som e-post och där har jag en egen mapp för fakturor relaterade till hästarna.
 
Jag har kvar alla mina. För att jag är lite glömsk, "vilket år hade hon den skadan?". Men skulle det handla om vaccinationer eller obetydliga grejer så skulle jag kunna slänga. Går igenom papper kanske varannan år och slänger en bunt.

Jag tror att det var ett eller två år sen jag började slänga gamla lönespecar. Alltså dom som var mer än fem år gamla :rofl:
 
Jag sparar eftersom det i normalfallet också står vad vi sökte för, ev. diagnos och behandling på samma papper/ i samma mail och det vill jag ha kvar.
 
Ja, sparar ni hästens (/hundens/kattens) veterinärkvitton, -räkningar etc. Bör man göra det?
Har sparat allt hittills, men skulle gärna göra mig av med det..
Jag har sparat allt, även tråkiga kvitton men det är lite historia för mig. Det står allting om vad vi varit med om.
 
Jag sparar allt, brukar stå specat vad veterinären gjort och det kan ju vara bra att ha. Nu har min häst bara haft en större skada under de åtta år jag haft henne, så det tar inte så mycket plats.
 
Hm. Förstår ju helt klart vitsen med att spara, men funderar på om jag istället skulle skriva upp i word/excel årtal, skador och klinik/veterinär. På så vis har jag koll på vad som hänt och när. Och skulle det sen visa sig att jag behöver spec är det ju bara att be om journal. :) Eller kan det finnas nån annan poäng med att spara just kvittona?
 
Hästen hade den finaste mappen, med en bild på framsidan. Det är numera bara ett minne , med alla papper kvar :heart
 
Ja, sparar ni hästens (/hundens/kattens) veterinärkvitton, -räkningar etc. Bör man göra det?
Har sparat allt hittills, men skulle gärna göra mig av med det..
Jo jag sparar. Har en mapp för hästen och en för katterna. Behöver förstora katternas mapp eftersom den ena katten har haft klippkort till veterinären typ det senaste året så den mappen är rätt full.

I hästmappen förvarar jag också hästens pass, köpekontrakt, ägarbytesblankett och sånt. Har en hel del papper kvar efter förra hästen också, men det mesta hängde ihop med att jag blev tvungen att göra ett nytt pass till honom då han skulle registreras. Det han hade fått med sig från Estland visade sig vara fel. Fanns liksom ingen orsak till att ge de papprena till den nya ägaren då all väsentlig info fanns med i det nya passet.
 
Mina hästar har varsin pärm där allt relevant är samlat, från veterinärbesök till försäkringspapper.
 
Jag har en mapp till hästen och en till hunden. Sparar allt för att kunna se vad som hänt och när.
Bara vaccinationer sparar jag inte.
 
Förra katten sparade jag allt. Vet besök, medicinkvitton, matkvitton, kvitton på leksaker... allt. Vet inte riktigt varför, men jag kände att det var viktigt.
Nuvarande katten sparar jag bara vet besök och medicinkvitton. Jag tänker nog som andra säger att dte är bra att ha något att gå tillbaka till.
 
Sparar alla kvitto som rör hästarna för att kunna visa utgifter när där kommer inkomster för försäljning av häst.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
749
Senast: Sassy
·
Tjatter Jag skulle behöva spara lite pengar och vara lite snål ett tag. Hur gör ni när ni behöver spara pengar/snåla en tid?
Svar
16
· Visningar
1 087
Senast: Ramona
·
Tjatter Hur sparar ni era bilder som är viktiga för er? Brukar ni framkalla bilder? Gör ni fotoböcker eller beställer ni andra fotoprodukter? I...
Svar
3
· Visningar
478
Hundhälsa Hej, Min hund har pormaskar (blackheads) på sin mage och främst på hunden runt/på penis. Är det någon som har tips om hur man bästa tar...
Svar
1
· Visningar
400

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp