spara en figur vid rakning

M

MissWonder

hej!

jag ska raka min häst snart (eller inte jag, min ridlärare). Men iaf, vad ska jag spara för figur kvar på hon? :) Förr hade jag ett hjärta men vill ha något häftigare nu, kanske en döskalle? massa tips och länkar tack :D

Sv: spara en figur vid rakning

hej!

jag ska raka min häst snart (eller inte jag, min ridlärare). Men iaf, vad ska jag spara för figur kvar på hon? :) Förr hade jag ett hjärta men vill ha något häftigare nu, kanske en döskalle? massa tips och länkar tack :D

om ex hästen heter .. ehm .. "suprise"
så kan man ha ett S ;) har sett nårra som har .. men tycker nog att ett hjärta är söttt<3:angel::love:

Inte en dödskalle - det räcker väl att det är dödskallar på ALLT just nu?

/bettysmatte, som är väldigt ANTI det modet :mad:!

Jag hoppas det är en ponny! Men för min del tycker jag inte det är snyggt alls vad man än har för figur.

Men orka trixa med en döskalle?
Om du ska spara en figur, gör ngt enkelt.. Själv föredrar jag när man klipper allt, utan figurer eller annat trams :p

åh, jag som trodde att folk skulle ha lagt in bilder! *väntar*

neej inga figurer! kan väl va okej på shettisar och b-ponnyer men näe, det är inte snyggt tycker jag

HeJ!

Du vill hanåt enkelt, en dödskaööe skulle troligtvis ta flera timmar att få till och dessutom se störtfånigt ut.

Min pålla hade sitt 2-bokstaviga smeknamn på baken, flera av hästarna på jobbet begynnelsebokstaven i namnet (där tyckte jag I blev så tråkigt- därav smeknamnet istället). Annars är ju hjärta, ruter etc enkelt att sätta dit..

/ Lavinia, som gissar att det blir ett N på nya, om hon accepterar klippmaskinen dvs.

Asch, det ska ju inte vara "häftigt" om man ska ha en figur, det ska vara något gulligt på gulliga ponnyer :p

Ta någon enkel figur (som är lätt att klippa ur, det beror ju på hur stor klippmaskinen är..) som du tycker passar in på just Din häst kanske.?! :)

Jag klippte ut en stjärna på min gamla häst. För mig var hon verkligen en stjärna.

På ridskolan brukar de ibland klippa ut första bokstaven i hästens namn. Vissa bokstäver gör sig bra iaf.

Eftersom bilder efterfrågades så kommer det en här.

En döskalle såg jag på en ponny en gång, huuur coolt som helst!! :love::devil: (höll på att köra av vägen så mycket spanade jag när vi körde förbi)

Om jag helrakade min häst skulle vi ha en döskalle helt klart, så jag röstar för en sån :idea:

Handavtryck var en skoj idé, om jag ngn gång får för mig att klippa min häst så kanske jag "knycker" den idén :)

En liten ful (läs: charmig) korsningshäst kallblod/fullblod som jag red dagligen när jag var i USA och jobbade.

P1010009.jpg

En dag slängde han av mig, nästa dag fixade jag hans frisyr. :devil::devil:
Fick skriva på svenska så ingen skulle förstå vad det betydde. :angel:

Om det inte går att läsa så står det ÅSNA.

Har du en lat häst tycker jag du ska klippa Fartränder på den :D
Föreslog det tillmin kompis, eller kanske blixtar? :rofl:

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 239
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
942
Senast: Fiorano
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
637
Senast: Grazing
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 818

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Vad läser du just nu?
  • Årets matbluff

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat