spara en bild från en dvd?

skogstomten

Trådstartare
Går det att spara en sekvens/bild från en dvd-film så att man får det som ett foto?
Om det går, hur gör man, vad behöver man för program?
 
Sv: spara en bild från en dvd?

Tja många spelare har en inbyggd funktion att ta en bild.
VIlket program använder du för att spela upp DVD filmer?
 
Sv: spara en bild från en dvd?

Oj, bra fråga, jag sitter vid fel dator för att kunna kolla upp det nu (fel stad till och med), men har jag alltså tur så borde jag kunna göra det via den programmet som jag spelar upp filmen i?
Ska titta efter lite nogrannare när jag kommer hem och till rätt dator.
 
Sv: spara en bild från en dvd?

kolla efter en kanpp som det står typ stilbild på det funkar jätte bra för mig blir inte ens suddiga =) hoppas det funkar för dig me
 
Sv: spara en bild från en dvd?

bokslukaren skrev:
kolla efter en kanpp som det står typ stilbild på det funkar jätte bra för mig blir inte ens suddiga =) hoppas det funkar för dig me
Ok, då vet jag lite vad jag ska leta efter också, tackar :bow:
Nu längtar jag hem så jag kan testa :)
 
Sv: spara en bild från en dvd?

Nu har jag kollat lite, PowerDVD är det tydligen, hittade något i stil med spara bildsekvens.
Tryckte på det och det stod "spara", men sedan då, jag lyckas inte hitta igen det någonstans :o
 
Sv: spara en bild från en dvd?

Jo som standart så spara den sig i minnet så du får öppna ett grafikprogram och klistra in.

Eller så kan du högerklicka på knappen och välja spara till fil och då lägger den sig i Dokumentmappen i en CyberLink>PowerDVD>Snapshot (Din kan heta annorlunda)
 
Sv: spara en bild från en dvd?

Ja jo jag lyckades till slut klura ut det jag med, tog lite tid bara innan jag insåg vad jag skulle göra.
Sen resulterade bilden i lite skrattsalvor eftersom det blev lite fel i proportionerna, men det var ju lätt åtgärdat.

Tack hörrni! :)
 

Liknande trådar

Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
749
Tjatter Hur sparar ni era bilder som är viktiga för er? Brukar ni framkalla bilder? Gör ni fotoböcker eller beställer ni andra fotoprodukter? I...
Svar
3
· Visningar
482
Tjatter Jag skulle behöva spara lite pengar och vara lite snål ett tag. Hur gör ni när ni behöver spara pengar/snåla en tid?
Svar
16
· Visningar
1 094
Senast: Ramona
·
Juridik & Ekonomi Jag tänkte spara en större summa pengar och kollar då på fasträntekonton där man låser pengarna en viss tid, och man får då en bättre...
Svar
10
· Visningar
929
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Artros hos ung hund
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp