Spår för dummies

mian1

Trådstartare
Jag vill börja spåra med Kerstin, men det är så svårt att få plats på någon hundkurs. Tänkte spåra hemma, men är lite nybörjare på spår. Ester har alltid spårat allt och alla så henne var det lätt att lägga små amatörspår åt. Kerstin är lite...annorlunda. Men hon gillar att följa spår när vi är ute och går och blir vild om vi gömmer oss i skogen.
Om nån månad kommer en jägarkompis hit och lägger blodspår åt mina hundar och ett par hundar till. Tänkte att vi skulle ha hunnit träna lite allmäna spår innan dess.
Hur gör man en bra start?

Sv: Spår för dummies

Ett blodspår eller?

Nä, själv har jag inte så mycket blod att bjuda på. Tänkte mer på blodpudding eller falukorv. Har använt min dotter och min man för "personspår", men de blir fullkomligt mosade av en helvild hundgalning. Spåret har heller inte hunnit lägga sig så det har mest varit luftspår.

Sv: Spår för dummies

Hm, det känns som om du har blandat ihop det lite. Ett blodpuddingsspår som du säger, är ju just ett personspår. Det är i fotspåren du lägger belöningen.

Ingen behöver bli mosad heller, för du behöver inte belöna med att personen sitter kvar i slutet. Verkar för övrigt kallt om spåret ska ha en längre liggtid.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 666
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Hej! Då ni varit så hjälpsamma tidigare så provar jag att göra ett till inlägg. Min hund är nu 1 år och 1 månad gammal. Han är en kul...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 420
Senast: Johdan96
·
Övr. Hund Jag skrev här litegrann för att par år sedan men har sedan lång tid tillbaka bara läst i trådarna utan att skriva. Nu är det dock dags...
Svar
14
· Visningar
3 697
Senast: giovanna
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 082
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka