Sv: Spanska hästar! "Del 4"
Haha ja fotografen kan ju utvecklas i alla fall
Har fått för mig att springa-fint och vinter är en dålig kombination. Så misströsta inte, vintern har bara lagt en tjock anti-springa-fint dimma över oss som lättar snart.
Kul att det går framåt med hoppningen för er! Har faktiskt dålig koll på hur det ser ut med tävlingar häromkring eller jag kollar bara på hopptävlingar så har inte stött på några problem
-KL-
Här har Duna och jag ägnat veckan åt att få ner henne på jorden igen efter tävlingen förra helgen haha. Lättare sagt än gjort då hon älskar att tävla och inte gjort det ordentligt sen 2008. Kan säga att hon fattade direkt och har varit ungefär som en spänd gummiboll med 200% energi hela veckan.
Hoppträningen såg ni ju på film, annars har vi mest taktat runt i skogen blandat med lite luftfärder samt några dressyrpass på en laddad pansarvagn. Igår började hon dock återgå till sitt normala jag och idag var hon en riktig sagohäst. Tänk att det ska gå som bäst när man rider på den snöklädda ridbanan i kolmörker, blåst och snöblandat regn.
Provade även bett för första gången sen oktober typ. Bulan verkar änligen ha gett upp och även om hon är hysteriskt överkänslig i munnen fortfarande så gick det ändå att rida på bett nu och hon var jättefin. Så känns kul då jag saknat bettet lite just för att få till det finstilta i dressyren. I hoppningen får hon nog behålla hackamoret då det fungerat så bra.
=) // Pink