Sv: Spanska hästar! "Del 4"
Duktiga ni är!
Min lilltjej var billig häromdagen. Andra hagen raserad, och denna gången sprang hon inte till skogs och hade kul utan denna gången skulle hon och hennes kompis in i en annan hage där våra två surtanter går, som både sparkar, biter och attackerar "små äckliga unghästar". Med hjärtat i halsgropen väntar jag på mammas samtal då hon är hemma, jag var på jobbet. Som tur är (!) så verkar fölungarna klarat de första dusterna utan några som helst skador och går nu hur lugnt som helst med kärringarna... Puh!
Eftersom vi nu inte har fler hagar med helt staket så får de nu gå kvar med kärringarna, odågorna kan behöva lite strikt uppfostran. Går hur bra som helst!
Fölisarna har inte lämnat grinden innan, men dessa tanter utnyttjar sin 3 hektar stora hage på ett stort kuperat hygge väl, så nu får bebisarna motion med. Upp och ner för branta backar, över diken, stock och sten. Optimala hagen för småttingar som ska lära sig var de sätter fötterna!
Dessutom har de redan efter två dagar betydligt mindre överskottsenergi, vilket ger lite mer lugn och ro.
Har hänt mycket denna vecka! Förutom staketen så har hon vaccinerats, och stod som ett ljus när veterinären jobbade. Idag står lastträning på schemat, och nästa eller nästnästa vecka ska fröken verkas!