Spanska hästar! "Del 4"

Sv: Spanska hästar! "Del 4"

Grattis vad kul att det gick så bra!!!

ryver: grattis till din läckerbit! har du varit nere o träffat honom? När kommer han? spännande iaf :).

Chm: så härliga bilder där nerifrån, så mysig bild när ni gosar! men hihi vadnu håller du på o köper en till???

Då regnet höll sig borta o söndags förmiddag så fick han gå litet pass på ängen igen o passa på att fota ;-P

I3417451W676H482V20130527T120125Z.jpeg


I3417443W676H449V20130528T105947Z.jpeg


I3417439W676H480V20130528T054434Z.jpeg
 
Sv: Spanska hästar! "Del 4"

fina bilder på vackra hästar :heart din kille är så fin :-) Vad tyckte du om utställningen då ?
 
Sv: Spanska hästar! "Del 4"

Tack så mycket! Vilka fina bilder, man kanske borde skaffa sig en såndär fotograf ;)

chm: Vilken härlig resa du verkar ha haft och kul att det går framåt med din fina häst! Kul att du var på utställningen också!

-KL-
Min dator är inte så intresserad av att ladda upp filmer så tänkte bjuda på lite prints från filmen i helgen ;)

bramhultshoppet3_51a4c08f9606ee0d86e324ed.png

bramhultshoppet10_51a4c09ce087c30884fc38a4.png

bramhultshoppet8_51a4c0999606ee0d7b318697.png

bramhultshoppet_plank_51a4c08c9606ee0d9f787cff.png

bramhultshoppet6_51a4c096e087c3096cb1eaa3.png


=)// Pink
 
Sv: Spanska hästar! "Del 4"

Iaraphel - härliga bilder, de är som från en saga!:)

Jo, hmm, jag har en hästdam på gång i Spanien. Så kan det bli när solen gassar och man blir yr i huvudet.;)

tesora - tack. Min första reaktion på stona på utställningen var "Jisses vilka stora djur!" Ja, de var verkligen stora och maffiga. Sedan tyckte jag att de hade väl långa öron och något små ögon överlag men det är nog så det ska vara. Det var ju creme de la creme som hade samlats där.

De stod med sina föl i de där boxarna från onsdag till söndag och jag tyckte nog lite synd om framförallt fölen. Dock tog fölen igen friheten med besked de gånger de kom ut. Då bjöd en del full race på Hippodromen (hästarna visades på galoppbanan) eller runt stotälten.

Hingstarna hade det bättre i stora boxar i stora lugna stallar. Tyvärr såg jag inte hingstklasserna men jag tittade på dem i stallen i stället.
Jag kan ju nämna att samtliga hästar var bruna eller skimlar, möjligen någon enstaka svart. De andra färgerna lyste med sin frånvaro.

pink_angel - det var fart och fläkt i dina bilder. Vad duktig din häst är på att hoppa! Hon verkar tycka att det är kul - öronen spetsade och så framåt.:)

Jo, jag hade nog en givande resa (blir en häst rikare och många tusenlappar fattigare):D
 
Sv: Spanska hästar! "Del 4"

Åhhh idag flyttar min lilla skorpa! Hon kommer vara installad så att jag har tillgång till ridhus:) eller installad ska mn kanske inte kalla det, är Lösdrift som hon ska få gå på, hoppas det passar henne! Hon har varit halt i två veckor nu då.hon trampat av sig skon :( typiskt henne!! Men hon är 99% bättre och går ju ute och allt så vrickade väl sig.

Men ska iaf bli underbart skönt att slippa ha henne hemma tillsammans med den inackorderade! Har berättar en del innan men i morse var droppen!! Jag hinner inte byta flugtäcke på honom så låter han ha det på sig på nätterna och i morse var det av, jag släppte in vid elva igår så svärfar var ute och tog av det så sent. Och då släppte jag ut utan givetvis men svärmor stod bakom gardinen och kom rusandes ut om att han ska väl ha täcke osv, han kan inte sova i det täcket för är spännen på ena sidan!!! Herregud! Då får han väl lägga sig på andra??? Och hur gör man på bete då?

Men iaf så skulle hon minsann flytta sin häst, fint. För jag hade redan bokat plats på detta stället men hade tänkt mig ungefär i juli men vi var så välkomna idag :))))
 
Sv: Spanska hästar! "Del 4"

pink_angel - Härlig video - vilket flyt ni har! Du har helt klart en hopphäst du!:)

DeltaOciosa - Härligt med en svärmor som engagerar sig!:D
 
Sv: Spanska hästar! "Del 4"

Tack så mycket :) ja hon är inte dum den, ska bli intressant att se hur långt vi kan komma. Den här höjden kändes ju lite som cavaletti stundtals så börjar få mina förhoppningar.

=) // Pink
 
Sv: Spanska hästar! "Del 4"

ryver: grattis till din läckerbit! har du varit nere o träffat honom? När kommer han? spännande iaf :).

Tack:)! Nej jag har inte träffat honom. Har fått videor både på ridningen och besiktning och massvis med bilder! Ska bli sjukt spännande att träffa honom! Kommer antagligen omkring måndag..
Någon här som har erfarenhet av att handla med Andalusitano.com?
 
Sv: Spanska hästar! "Del 4"

Haha ja visst är det, eller rättare sagt hela den sidan av familjen ;) nu kan dom få sköta det som dom vill :) och nu ska vi komma igång med träningen :))
 
Sv: Spanska hästar! "Del 4"

Jag har handlat med Andalusitano.com :-)
Har sett din häst på video - du kommer säkert att ha kul med honom! ;-)
 
Sv: Spanska hästar! "Del 4"

Jag har fått flera kommentarer om att min häst ser så snäll ut. Visst är han det men han har också en liten buse inneboendes sig :D









 
Sv: Spanska hästar! "Del 4"

Som jag tidigare antytt ;) så har jag haft tillskott på gång, så nu är jag ägare till en till spanjor, eller rättare sagt en liten senorita. :D

Här är nytillskottet:



 
Sv: Spanska hästar! "Del 4"

Tack, han är så vänlig min sötnöt :love:

Vi behöver mer styrka och tryck nu. Få upp överlinjen och ryggen, in med rumpan. Spänna båden liksom, men det lär vi oss väl det med. Han är ju bara 9 så vi hinner :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp