Spansk skritt!

M

Millan_gulligast

Hej,jag skulle vilja lära min ponny spansk skritt:) jag har försökt wtt tag men de lixom går inte...jag har lärt henne bergsgeten,buga,"le"(flema),vacker hov och krafsa:) vilket funkade super! Men den spanska skritten lixom har inte funkat ,tyvärr:( hon är inte känslig för pet med spöt å benen,är de någon som har tips hur jag kan lärara min ponny?För övrigt är hon väldigt lätt lärd!:laug: kanske vacker hov och krafasa kan vara till ngn hjälp?

tacksam för många bra svar//becca

Sv: Spansk skritt!

har ingen tränare :) utan har lärt mig av andra och lärt ut tricken själv,funkar bra:D

Okey, men har du inte lyckats lära din häst spansk skritt, trots alla trådar som funnits i ämnet här på forumet, så kanske det är dags att kosta på sig en tränare.

För då kanske du går till väga på fel sätt.

Missförstå mig inte :bow:, jag är inte ute för att säga att du är dålig, inte kan något och har gjort fel hittills. Men man har ju tränare av en anledning, för att komma vidare i sin utveckling på rätt sätt :idea:.

Det ÄR INTE gratis att äga och träna häst, även om det är en ponny som man inte rider.

Med vänliga hälsningar

IngelaH

så klart jag vet,men alla trådar om spansk skritt står de att man ska peta med dpöt på benen vilket inte funkar för mig!

Liknande trådar

Hästhantering Har spenderat en bra tid med att gå igenom trickträningstrådar här med förtjusning. :D Saknar däremot en aktiv tråd nu.:) Jag söker...
2
Svar
25
· Visningar
12 899
Senast: Krans
·
G
Hästhantering Hej! Jag har en ridtravare som jag tränar makarbete och båda gillar det skarpt och vill lära oss något nytt nu. Nämligen spansk skritt...
Svar
2
· Visningar
968
Senast: Grimskaft
·
I
  • Låst
Hästhantering Hej ! Ngn som kan ge mig bra förslag om hur man lär en häst t ex "spansk skritt" , "Capriole" , "Courbette" mm mm ;) Börjar jag...
Svar
3
· Visningar
1 498
Senast: IngelaH
·
M
Träning Hej! Jag har letat runt i trick trådarna men ändå inte hittat svaret jag söker.. Det är så att jag har börjat lära min häst spansk...
Svar
5
· Visningar
1 179
Senast: docskingcalibar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama