Jag är mellan utbildning och arbete lite just nu, och vi behöver nog spara ihop 50 000 till egentligen, så det är lite tidigt att åka och titta. Annars ligger det hyffsat, beroende på vart jag får jobb givetvis. Tåget från Tierp är rätt smidigt till Uppsala/stockholm. Så ja, JAG ÄR SUGEN!
Den delen med plåt misstänker jag är "gamla" delen. Det ser ut att vara plintar under huset där, och gjutet resten... Om den nu är äldre, det vet jag ju inte. Det är bara konstigt med olika grund tänker jag.
Vi har nog 300 000 egentligen som det är idag, men jag vill helst ha minst 75 000 kvar efter köp för eventuella hoppsan. Tror inte elen är så pass illa, vedpanna med accutankar på 750 liter. Och en del skog runtom som borde kunna försörja uppvärmningen några år iaf, tills man kan få in något bättre. Är det redan vattenburet så tänker jag att det borde vara lättare/billigare att byta till något bättre? Plus kamin i vardagsrummet.
I förra huset jag hade så hade jag två kaminer + element i badrummet. Div el-element i rummen som jag aldrig hade igång för jag tyckte det fungerade bra att elda. Så jag har vanan inne med den biten så att säga. Bodde ändå där i 10 år, hade elräkning på som mest 1000 kr/månad, och då var stallet på min räkning också.