Spänd muskel/muskelknuta

S

Svalina

Märkte för ca 20 dagar sen att hästen inte kändes humdra i traven och upptäckte för ca 14 dagar sen att hästen var lite hård i muskeln vid manken mot bogbladet. Har masserat lite försiktigt själv och låtit hästen vilat sen dess/gått på sommarbete.
Men det kvar står. Så frågan är om jag ska ta ut en hästmassör eller en equiterapeut? :confused:
Då ja antar att en vet inte kan göra så mycket åt just det.

Sv: Spänd muskel/muskelknuta

Märkte för ca 20 dagar sen att hästen inte kändes humdra i traven och upptäckte för ca 14 dagar sen att hästen var lite hård i muskeln vid manken mot bogbladet. Har masserat lite försiktigt själv och låtit hästen vilat sen dess/gått på sommarbete.
Men det kvar står. Så frågan är om jag ska ta ut en hästmassör eller en equiterapeut? :confused:
Då ja antar att en vet inte kan göra så mycket åt just det.

Jag hade tagit ut en equiterapeut, ibland kan det ju även krävas akupunktur för att få loss muskler om de har krampat ihop riktigt :)

Liknande trådar

Hundhälsa Behöver lite råd, bolla lite tankar gällande hälta som kom plötsligt. Hältan kom i måndags när jag och Ascot skulle gå ut på promenad...
Svar
8
· Visningar
1 993
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 421
Senast: pews1972
·
Hästvård I början på mars fick min häst ett tjockt bakben. Svullnaden var hård och gick över kotan och ca 15 cm upp både från sidan och fram och...
Svar
3
· Visningar
1 135
Hästvård Behöver hjälp med tankar....det låter helt sjukt när jag läser hon är ju jämt skadad lugnt riden massage regelbundet osv väldigt...
Svar
11
· Visningar
6 750
Senast: Madde_padde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka