Min Häst som är lagringskvalster + insekter allergiker, har blivit sämre igen .
Jag har gjort som vet har sagt men tror att jag är blind .
Jag har :
Bytt muslin mot Pellets
Tagit bort spånen i Lösdriften
Satt täcke på, men han tar av sig luvan hela tiden
Gett bort hönsen som brukade sitta i lösdriften
Gett multivitaminer för de dåliga blodvärdena
Lugna skritt turer ca 3 ggr i veckan .
Min kompis rider honom för jag har fått för mig att han tycker jag är tung
Jag har ändrat mina hagar, så nu går dom i en mer "matig" hage .
Han är ju inte pollen känslig eller känslig mot gräs, ändå tycker jag att han blivit sämre i den nya hagen .Han hostar ju inte så mycket men frustar väldans och det kommer då foderrester i nosen . Kan det vara så att han äter mer nu och därför blir det mer foderrester ( vilket i sig inte är bra ) .
Vets enda kommentar var egentligen, låt honom inte bli för tjock ! Vilket han redan är . ( Inte jätte tjock men Gräsmage har han införskaffat ) Hon tyckte jag skulle minska hagen, så det får jag väl göra .
Väntar tålmodigt på svar från Agria om dom betalar detta eller ser det som dolt fel..........
Jag ska tillbaka och kolla halsen på honom i mitten av September
Han fick ingen medecin .
Hej från Hambo
Jag har gjort som vet har sagt men tror att jag är blind .
Jag har :
Bytt muslin mot Pellets
Tagit bort spånen i Lösdriften
Satt täcke på, men han tar av sig luvan hela tiden
Gett bort hönsen som brukade sitta i lösdriften
Gett multivitaminer för de dåliga blodvärdena
Lugna skritt turer ca 3 ggr i veckan .
Min kompis rider honom för jag har fått för mig att han tycker jag är tung
Jag har ändrat mina hagar, så nu går dom i en mer "matig" hage .
Han är ju inte pollen känslig eller känslig mot gräs, ändå tycker jag att han blivit sämre i den nya hagen .Han hostar ju inte så mycket men frustar väldans och det kommer då foderrester i nosen . Kan det vara så att han äter mer nu och därför blir det mer foderrester ( vilket i sig inte är bra ) .
Vets enda kommentar var egentligen, låt honom inte bli för tjock ! Vilket han redan är . ( Inte jätte tjock men Gräsmage har han införskaffat ) Hon tyckte jag skulle minska hagen, så det får jag väl göra .
Väntar tålmodigt på svar från Agria om dom betalar detta eller ser det som dolt fel..........
Jag ska tillbaka och kolla halsen på honom i mitten av September
Han fick ingen medecin .
Hej från Hambo