marti130

Trådstartare
Jag ska gå över från halm till spån i boxarna åt mina ponnyer. I ett antal trådar har jag läst att bukefalister skrivit att spånet dammar? Vad för spån använder ni? I mitt fall blir det ett märke som börjar på wiss och slutar på wood, kommentarer om det tack. Det finns även två sågverk i närheten där man också kan köpa, men då är det typ sågspån. Vad är bäst?
//marti

Sv: Spån?

Kutterspån är i regel avdammat...men om man köper direkt från en såg så kan man nog vara säker på att det dammar ganska mycket...Jag har aldrig haft problem med spån som dammar.

Spånet som börjar med wiss och slutar med wood är jättebra. jag har provat många sorter och de har den jämnaste kvalitén. Det som börjar med sta och slutar med ben har väldigt ojämn kvalité. Ibland var hästarna rent vita på morgonen när jag använde det.

Bast ar givetvis det som ar balat. Men vad ar ekonomiskt bast??
Sjalv anvander jag span som jag far fran en fabrik som tillverkar pallar. Ibland ar det dammigt och ibland ar det precis som balat. Jag har aldrig haft problem med att det dammar for mycket. Men det ar val for att jag bor pa Irland, och det ar sa fuktigt har i alla fall. :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 083
Senast: Lavinia
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 764
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 622
Senast: Ramona
·
Hästvård Hej! Jag behöver lite hjälp med att se vilka stallhyror som är rimliga. Vi har ett privatstall utan ridskoleverksamhet men tar in...
Svar
19
· Visningar
1 817
Senast: Zamira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama