Spån från snickeri??

D

Dextrosol

Tänkte att man kunde byta ut det dyra kutterspånet mot spån från snickeri, men undrar var i Skåne det finns att köpa??

Ngn som har erfarenhet - bra eller dålig av ovanstående??

Sv: Spån från snickeri??

du kan inte använda spån från snickeri, det är snustorrt och dammar som fasan.

jag använder råspån från ett sågvärk. kanske inte billigare men 10ggr bättre än kutterspån! :)

Jag köpte tidigare råspån från en träindustri , Gyllsjö träindustri, som ligger i Klippans kommun - uppe vid Stidsvig.

Jättebra spån som var helt obehandlat, alltså inga giftiga ämnen.

Man tar egna sopsäckar med sig och fyller dem. Kostade då 10 kr säcken men det har möjligen gått upp lite. :)

De har även ibland kutterspån.

har tidigare också köpt spån av ett sågverk. Betalade 7,50kr för en 125liters säck. Alltså 2st för 15kr. Helt klart billigare! :)
Man får iof packa själv men man tjänar ju ändå på det.
dock ej köpt i skåne..

så länge såänet är av bra kvalitet coh inte är sådammigt funkar det ju :) har själv spån från ne såg, tror de får grövre spån är snickare. Men kan ju bara ringa runt till de olika firmorna och råga om de säljer spån, brukar alltid vara någon som säljer :)

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 153
Senast: Kilauea
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
849
Senast: Freazer
·
Anläggning Vi planerar att anlägga en spolplats utomhus till våren och jag vill gärna höra om era bra och dåliga erfarenheter av liknande. I...
Svar
14
· Visningar
1 057
Senast: hamilton1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka