Spalding Britanica

Sv: Spalding Britanica

Vilken utav dem menar du?

Det finns tre Britannica om jag inte missminner mig. Jag har en Spalding Finesse som motsvarar den nuvarande Britannica Pennine. (ungefär i alla fall, har faktiskt ingen aning om vad skillnaden är)

Jag gillar Spalding och tycker de är klart underskattade. Fantastiskt sköna sadlar som är helt perfekt uppbyggda ur ryttar synpunkt. Mycket stöd, utan att vara i vägen. Jag vill ha en sadel som hjälper mig när jag sitter rätt, inte som tvingar mig i position.

Vad vill du veta mer?

jag har en spalding britannica men vet inte om den heter nåt mer än det. jag tycker också den är super kommer bra med skänkeln o det. jag köpte min lite begagnad o ny kostade den 15000 typ.

jag vet inte heller så mkt. svårt att hitta fakta om sadlarna.

Jag TROR att det är så att man bara bytat namn så alla heter Britannica och något mer. Finessen som annars är den vanligaste (tror jag) hittar jag inte längre något om.

Min Finesse köpte jag ny i somras för 15 000, helt klart värd pengarna. Vad ligger andrahands värdet på?

jag köpte min för 11000. då såg den knappt använd ut. den som hade haft den innan hade nog inte ridit i den alls mkt.

men jag har läst nånstans att de bytt namn till finesse nu eller är det bara en modell? jag är jätteförrvirad hehe, o svårt att hitta någon fakta om dom.

jaha, de kanske har bytt till finesse nu. Jag har ingen koll. Min heter Finesse i alla fall och den köpte jag ju ny i somras så då hette den så i alla fall.

Summan blir att vi inte vet mycket men att det är en trevlig sadel. ;)

Jag köpte en begagnad Finesse i höstas, för 8500:-
En kalassadel i mina ögon mätt (eller min rumpa...). :D

jag räknade efter nu o jag kom på att jag har hadft min sen 04. oj va länge nu när jag tänker efter. den känns fortfarande som ny :) o som att det var ganska nyss ja köpte den. men då sa man spalding i ala fall men man kanske säger både och eller så är det en modell. vi kommer inte såå mycket längre än det här :D

men återförsäljarna måste ju ha nån information om sadlarna i alla fall.

*KL*

Jag köpte en Spalding Britannica i julas efter utprovning. Tyvärr passade den ändå inte...

Hur som helst kallade återförsäljaren i Sverige sadeln för Finnesse men enligt den engelska tillverkaren finns ingen sådan modell. Sadeln jag fick hem stod det Britannica på. Tittar man på deras hemsida finns det ingen modell som heter Finnesse heller. När jag pratade med svenska återförsäljaren menade de att modellen hette en sak i Sverige och en annan i Enland. Närmare än så kom jag aldrig "mysteriet". :)

tack! du gjorde allting lite klarare för mig :D

jag har också trott att det varit nåt sånt för när man kollar på olika sidor står de ibland både finesse o spalding men det är väl för att man säger bägge.

är det dom som gör skor också? o typ basketgrejer o sånt? det har jag funderat över men jag är säkert helt ute o cyklar :angel:

menar du spaldings hemsida? är den på engelska? (jag är kass på engelska men skulle vara intressant o se den, jag kanske fattar nåt..:D )

skulle du kunna pm:a mig om adressen om man inte får ta den såhär..
det skulle va toppen

Jag har den. Köpte min ny utprovad i höstas,gillar den faktiskt inte så mkt. Gillade min förra prestige bättre.
Jag har en spalding britanica.

menar du att du har hemsidan :confused:

i sånna fall skulle du kunna pm.a :)

nä du skrev "jag har den" o då trodde jag du menade hemsidan :p hehe.

Om man söker på Spalding saddlery så hittar man till hemsidan. :)
Jag kom på att det var Brit. Pennine som jag hade, med rundbossor.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Utrustning Erfarenheter, tankar eller jämförelser kring Rambo Micklem Comfort Girth eller Eric le Tixerant? Väger mellan dessa två främst. Har...
Svar
3
· Visningar
373
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Hundträning Hej jag har fått ta även en schäfer på 2 år som är oplacerad pga av föra ägaren hade misshandlat henne, Hon är osäker men tillgiven...
Svar
1
· Visningar
336
Senast: Springer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix