spahgetti i keso?

Csillag

Trådstartare
Det kallades en rätt jag blev bjuden på hemma hos en kompis när jag var liten men eftersom jag inte har någon kontakt med henne längre så kan jag inte få tag på receptet. Jag vet att det ska vara väldigt enkelt, typ att man kokar pasta blandar pastan och fläsk i keso men jag är inte 100. Någon som vet vad jag snackar om?
 
Sv: spahgetti i keso?

Brukade/bruka äta pasta blandat med tärnat bacon och crème fraiche med paprika/chili smak. Kanske är det du tänker på?
 
Sv: spahgetti i keso?

Jag är helt säker på att det var keso men borde tillagas på samma sätt? Hur gör du din röra?
 
Sv: spahgetti i keso?

Nu börjar det likna något! :D Bra med inspiration också för så fantasilös som jag är hade jag inte kommit på tanken att blanda i andra ingredienser :banghead:
 
Sv: spahgetti i keso?

Brukade/bruka äta pasta blandat med tärnat bacon och crème fraiche med paprika/chili smak. Kanske är det du tänker på?

Csillag; är det på riktigt att du inte kan veva ihop utan vidare instruktioner vad som ovan beskrivs????:nailbiting::banghead::crazy:
 
Sv: spahgetti i keso?

Jag kan blanda ihop en röra, ja. Men jag hade tyckt det hade varit kul om personen kunde skriva ut receptet. Är jag dum i huvudet för det?
 
Sv: spahgetti i keso?

Men, det är ju receptet :cautious: Pasta, tärnad bacon och crème fraîche med smak.
 
Sv: spahgetti i keso?

Jag vill verkligen inte kalla dig dum i huvudet! Kanske ett Curling-symptom?
 
Sv: spahgetti i keso?

Hur mycket av vad är det jag är ute efter! Höfta ihop en måltid kan vem som helst göra, sen om det blir bättre eller sämre än receptet är ju upp till tycke och smak.
 
Sv: spahgetti i keso?

Jag minns att en kompis när vi var små ibland åt spagetti, keso och tärnad bacon/skinka till. Har gjort det någon gång som vuxen själv, men blandar bara mängd av allt tills jag är nöjd, så recept har jag inget.
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
9 577
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 378
Senast: mars
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 133
Senast: Myrten
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
10
· Visningar
1 184

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp