sussisus

Trådstartare
Är det här normal stil för en hund att sova på :confused: :
På rygg, med huvudet på sned (upp och ner) så man tror att hunden brutit nacken och man ser hela underkäken, bakbenen utfläkta så man ser hela magen och frambenen/tassarna uppdragna mot bröstet - helst ska framtassarna peka åt andra hållet än dit nosen pekar.

Jag ska försöka fota Izor när han ligger så, för det gör han så fort han sover riktigt djupt! :love:
Uppfödaren sa tidigt att det var en av valparna som oftast sov på rygg, och eftersom Izor gjort detta sedan vi fick hem honom så måste det vara han. ;)

Sv: Sovstil

Du kan vara lugn.. Det är en tämligen vanlig sovstil :smirk: Har själv hundar som sover så och vet av flera andra som sover så också..

Är inte orolig, det ser bara så "tokigt" ut och eftersom Izor är lite knasig ibland... ;) :D

Det är roligt att ha fått en hund som har lite egna idéer för sig.

Det låter som en väldigt bra beskrivning på hur vår Ebba sover. Hon snarkar dessutom ljudligt när hon ligger så och blir skitsur om man puttar på henne och försöker få henne att ligga på en lite mer snarkovänligt sätt. Oförskämt att väcka henne när hon sover som skönast tycker hon, att ingen annan kan sova i samma rum bryr hon sig inte om alls....

/morrhoppan

Min cavalier brukade ligga på mage med bakbenen utsträckta rakt bakåt. Såg ut som en överkörd groda. Har hört att det vanligt för rasen. (?) Snarkade gjorde han även när han vaken... :smirk:

En hund ligger aldrig vad vi männsikor skulle kalla för bekvämt... Men antagligen tycker de att det är bekvämt...

sussisus skrev:
Det är roligt att ha fått en hund som har lite egna idéer för sig.

Nej, det är vanligt eller det är iaf normalt.

Visst är det! :) Jag tycker bara om när dom är lite annorlunda, det gör dem bara mer charmiga och personliga! ;)

morrhoppan skrev:
Det låter som en väldigt bra beskrivning på hur vår Ebba sover. Hon snarkar dessutom ljudligt när hon ligger så och blir skitsur om man puttar på henne och försöker få henne att ligga på en lite mer snarkovänligt sätt. Oförskämt att väcka henne när hon sover som skönast tycker hon, att ingen annan kan sova i samma rum bryr hon sig inte om alls....

/morrhoppan

Trevlig hund. ;)
Jag är glad att Izor inte snarkar, men det kan ju komma det också, han är ju inte så gammal än.
Helst slipper jag gärna jag har försökt sova i samma rum som en snarkande Staffordshire Bullterrier.
Dessutom snodde han halva min sovplats (jag sov på en madrass på golvet - året därpå när vi hälsade på våra bekanta fick pappa sova på golvet istället).

Carolus skrev:
En hund ligger aldrig vad vi männsikor skulle kalla för bekvämt... Men antagligen tycker de att det är bekvämt...

Förmodligen är det så, men jag tror att Izor tycker mest om att sova i mitt knä eller i famnen! :love:

Elionor skrev:
Min cavalier brukade ligga på mage med bakbenen utsträckta rakt bakåt. Såg ut som en överkörd groda. Har hört att det vanligt för rasen. (?) Snarkade gjorde han även när han vaken... :smirk:

Den stilen praktiseras här också, men mest när Izor vilar.
Har en fundering på om att jag någon gång ska mäta vovve när han ligger så och dessutom har framtassarna utsträckta. :idea: :D

maskrosen skrev:
Nej, det är vanligt eller det är iaf normalt.

Visst är det! :) Jag tycker bara om när dom är lite annorlunda, det gör dem bara mer charmiga och personliga! ;)

Izor är en (just nu i alla fall, senare vet man ju aldrig hur det blir) mycket social hund och ska hälsa på alla. Har nog lyckats få alla mina arbetskamrater att smälta - inklusive nya chefen.

Har kommit på, kanske inte så unikt det heller, en sak vovve gör - när Izor inte vill gå längre så knuffar han med nosen på mina vader! Speciellt på kvällen när det är lite för mörkt ute, då är det nog säkrast att vara i mattes trygga famn.

Ja, de kan tydligen sova och koppla av hur som helst.
Här är några foto på mina.
Conny på altanen
pdrrmattan.jpg
[/IMG]
På soffan
trtter.jpg
[/IMG]
Spike på soffan
soverifnstret.jpg
[/IMG]
Hos lillmatte
supertrtt.jpg
[/IMG]
I soffan
nerkrypen.jpg
[/IMG]
Eller hos nallarna
nallemys4.jpg
[/IMG]
/ Linda

Fina bilder!
Min ena arbetskamrat har en nakenhund, som liknar - har inte så mörkt skinn bara - den du har på översta bilden. Smulan heter hon (hon är visst 6 år eller så).

Bilderna 1 och 3 är så Izor också sover. När han nu inte ligger som mer "normala" hundar. ;)

Senast ändrad:

Så brukar våran riesenhanne också ofta ligga men däremot våran tik har börjat göra det nu (ibland).

/Elisabeth

Hej!!

Jodå nog ligger min hund också på rygg på det sättet du beskriver, gärna i min säng iallafall!

När han sover på golver ligger han gärna med bakbenen utsträckta rakt bakåt. Gissa om basseten blir lång då!!!!

Chilla brukar sova på rygg och helst under täcket mittemellan oss i sängen ;) annars gillar hon att ligga utsträckt med bakbenen rakt bakåt likaså valpen. Han har också börjat lära sig det där med att sova på rygg men då helst mot en vägg då han inte har jättebra balans.
Båda smackar då dom sover och Chilla är även en riktig snarkare, ibland börjar hon snarka redan innan hon stängt ögonen :smirk: .

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej Bukedoktorn Kvinna. ålder 42 år Normal kroppsbyggnad, ingen tidigare sjukdomshistorik värt att nämna. Gymmar inte, men är mycket...
2
Svar
20
· Visningar
1 376
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 475
Senast: Badger
·
Övr. Hund Har postat här tidigare om min illbatting till hund. Efter senaste inlägget så vände det och hon blev som en helt ny hund, nästan alla...
Svar
19
· Visningar
3 770
Hundhälsa Hej! Jag står i ett svårt dilemma, min Malinois hane Herax på 3.5år har sen dec 2020 haft rörelsestörningar och olika symptom ifrån...
Svar
2
· Visningar
2 330
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama