Sover mkt!

EmelieK

Trådstartare
Jag har märkt på senare tid att min hund sover mer än vad hon brukar.
Det gör mig lite orolig! Hon börjar närma sig ett-årsdagen, kanske är hon inne i en växtperiod? Tycker hon "tar slut" fortare när vi busar elr när hon leker med andra hundar.. I övrigt är hon glad och nyfiken som vanligt. Hon äter och dricker normalt.

Jag tror inte hon är uttråkad. Hon får mellan 2½-4 tim ren motion per dag + lite lydnadsträning varje dag..
Hon har inte några rektioner i huden efter borttagna fästingar heller..

Så vad tror ni kära bukare?

Sv: Sover mkt!

Jag tror att det beror på att det är sommar ute. Våran hund blir reserverad och vill knappt gå ut när det är varmt. Och det behöver inte vara nå extrema grader, är det mer än 15 + så är det min hund som bara ligger och sover

Har hon löpt eller ska hon snart löpa? I mina öron låter det som om hon kan vara skendräktig, en del tikar kan pga det bli väldigt trötta och slöa efter löp. Har man otur så kan man få en tik som är slö och tråkig både före och efter löpet, en del kan faktiskt bli helt personlighetsförändrade. Men vissa tikar märker man ingenting på, varken före eller efter.

Det låter som lite väl tilltaget med motion och träning för en så ung hund. Dra ner lite på motionen och träningen, aktivera med korta spår eller sök om du vill gympa hjärnan på henne.

Det är ju sommar! Tova ligger och slöar för det mesta nu när det är sommar och varmt!

Jag svarar alla: Jo, det klart, det är ju faktiskt ganska varmt ute..

Hon förlöpte i feb och det riktiga löpet kom i mars. Märkte ingen större skillnad i hennes personlighet då förutom att hon lyssnade sämre på mig när vi var ute på promenad. :D

Hm.. kanske ska dra ner lite på långpromenaderna. Vi går ju inga långa sträckor mitt på dagen om det är jättevarmt såklart.. Jo, spåra ÄLSKAR hon att pyssla med!

Tack för alla svar! Jag känner mig mindre orolig nu iaf..

/ Emelie- som oroar sig för det mesta! Iaf när det gäller hunden.. :o

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 420
Senast: Migo
·
Hundhälsa Hej kära buke! Flera år sedan jag skrev sist men nu behöver jag ventilera. Min underbara lilla dansksvenska gårdshundstik på 9 år blev...
Svar
11
· Visningar
3 389
Senast: NotlikeI
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 506
Senast: Sel
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
8 068
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar