sover hela tiden

Smurfoff

Trådstartare
min katt sessan sover hela tiden..hon årkar knappt röra sig och hon äter väldigt lite. hon ligger i soffan hela dagarna och även på nätterna också. händer ibland att hon går ut men då går hon och lägger sig på en stol därute. hon har blivit så slö sen hon förlorade sina kattungar för ca: 1 månad sen och hon har blivit mager. kan hon vara deprimerad eller sjuk?

Sv: sover hela tiden

jag har sagt till min mamma att vi måste åka till vetten då hon ser helt konstig ut. hennes ögon ser lite konstiga ut och hon årkar inte röra sig och hon äter inte och dricker inte heller tror jag. vi gav henne kycklig som hon älskar men hon åt inte det. man ser i hennes blick att hon är sjuk och hon är jättehängig. ska se om jag kan fotta det sen.

mamma ska ringa vetten på måndag då det e helg. får hoppas det inte e något alvarligt. vad tror ni det kan va?

Det finns ju alltid jourhavande veterinärer..
Katten verkar (av det du skrivit här) behöva veterinärvård snarast..

Japp håller med.

En katt som inte dricker är INTE bra alls. Har man katt eller vilket djur som helst så spelar det ingen roll om det är vardag eller helg. Det är smällar man får ta.

// En som tagit en sådan smäll idag med en häst. Så är livet:crazy:

jag misstänker att hon kan vara förgiftat av antagligen råttgift. hur vet man att det e det? jag ska försöka få i henne vatten men hon är inte uttorkad, skinnet går snabbt tillbaka.

Jag brukar ibland ringa strömsholm och fråga om jag inte får tag på någon jourvet. Ringde senast idag och frågade om en häst. Har förrut ringt om katter och hunder. De svarar om de har tid. Väldigt hjälpsamma är de oftast.

Man kan ringa och fråga vad de tror bara. Vi bor visserligen så närmast stora djursjukhus är just Strömsholm 13 mil från oss. Finns det inte ett i Helsingborg med som har jour. Det kostar bara ett telefonsamtal.

har ringt och hört med dom och dom säger att vi ska komma in men det säger dom varje gång man ringer. men eftersom hon inte e försäkrad och det e jour så går det på minst 4000 så vi kan ej åka till vetten förens på måndag. vi tog tempen också och hon har 41 graders feber, får hoppas det går ner :(

Jag är ledsen men jag anser att detta är djurplågeri!
Har man skaffat sig djur så får man också se till att djuren mår bra.
41 är hög feber. Så fort en katt slutar att äta och dricka normalt och absolut om de har temp så ska man inte vänta för länge med att uppsöka veterinär. Det kan handla om liv eller död.

Vet att din mamma bestämmer men ändå...

Hoppas katter lever till på måndag och att vet kan rädda den. Troligen blir den räkningen saftig dem med.

Förlåt men jag blir så j-vla arg när folk inte tar sina djur till vet bara för att de inte är försäkrade.

jag erbjöd mig att sälja min data till min bror för 2000 men hon sa bara neeeej.. åhh blir också arg att jag inte kan göra något! hade jag haft pengar så hade jag åkt till veterinären men jag har inte ett öre :( vi kommer åka till en privatveterinär som inte e så dyr och även om räkningen blir mycket så får hon ta det då hon har lovat att åka till vetten på måndag.

jag har otroligt dåligt samvete då jag vill åka till vetten och jag mår dåligt bara av att se henne och jag säger till mina föräldrar ser ni inte att hon lider och dom säger bara nä vi har inte råd vi får ta det på måndag. jag blir så jävla arg på dom!! hade det varit hunden så hade dom åkt direkt då dom anser att det är ett viktigare djur men jag anser att alla djur är lika mycket värda!!

sen luktar hon otroligt äckligt ur munnen, hon riktigt stinker från långt avstånd och hon är kladdig runt munnen. jag har försökt få i henne vatten men hon vill inte. tror även att hon är uttorkad. ska försöka igen imorron med skinka. hon fick i sig lite grädde iallafall idag.

dör hon innan måndag så kommer jag ALDRIG att förlåta mina föräldrar! fan vad jag e arg just nu :mad:

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 481
Senast: Hazel
·
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
1 159
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama