Sova naken?

Status
Stängd för vidare inlägg.
H

heylan

Hmm...kanske lite mysko funderingar...men jag hade lite problem att somna igår och låg o funderade på allt o inget..! Jag och min sambo sover alltid nakna. Någon gång i livet hoppas jag iaf att jag kommer att få barn - är det då fortfarande "ok" att sova naken eller ska man bli civiliserad nog att ha nattlinne? Jag förstår ju att det såklart är upp till var och en och att det egentligen inte finns något direkt rätt eller fel...men...

...vad anser ni?
 
Sv: Sova naken?

Jag har tre barn i åldrarna 13, 11 och 8.
Jag sover alltid naken.
Jag förstår inte riktigt vad det har med saken att göra...
Menar du att man ska sluta med det bara för att man skaffar barn eller är det så att du syftar på om barnen sover i samma säng som en själv och att det då kan kännas fel??

Mina barn har kommit på nätterna när de var små men slutade alla i sex-årsåldern och då har de ännu inte (enligt mig) kommit upp i den åldern så att sånt kan bli känsligt...

Sånt där brukar ge sig av sig självt....
 
Sv: Sova naken?

Varför ska man sluta sova naken för att man har barn?

Menar du att det blir konstigt om dina barn ser dig naken?
Det beror nog på vad du vill att dina barn har för inställning till nakenhet.
 
Sv: Sova naken?

Jag vet inte riktig vad jag menade...:smirk: Jag tänkte nog på om det kanske skulle kännas fel..? Menar inte att det på något vis skulle vara fel, eftersom jag personligen tycker att nakenhet är något naturligt o "okonstigt", o jag förmodligen inte kommer att vara "blyg" inför mina eventuella barn. Men alla är vi ju inte lika.

Försökte tänka mig in i hur andra kanske tänkte, vilket kan va rätt svårt - skapade därför tråden!

Hade tex en diskussion med en tvåbarnsfar (som sover utan kläder) för ett par veckor sedan, och som hade fått konstiga antydningar från dagis, eftersom ena dottern tydligen hade nämnt något om "pappa", "säng" och "naken"... Med alla hemska pedofilhändelser förstår man ju att dagispersonal lätt reagerar, men det är sorgligt när det drabbar oskyldiga.
 
Sv: Sova naken?

Jag har en mycket naturlig syn på nakenhet som jag gärna vill överföra till mina eventuella barn. Det som väckte tanken var nog diskussionen som jag nämner i inlägget ovanför.

Det är ju hemskt att man ska behöva tänka så, att ens funderingar ska behöva "anpassas" efter sjuka människor, som på det sättet påverkar hur samhället reagerar över helt naturliga saker.
 
Sv: Sova naken?

Det är verkligen skrämmande att samhället är så att man känner som du. Men jag kan förstå vad du menar.
Men tror du inte dagis personal får hör det mesta :crazy::D och att dom överreagerade i detta fall?

Jag hörde om ett barn som glatt konstaterade att hennes mamma hade längre bröst en henne och detta var ett barn som duschade tillsammans med en vuxen(tror det var syskon barn) för att hon inte kunde duscha själv ännu.
Så det finns vissa risker :D
 
Sv: Sova naken?

Jag har lixom inte ens funderat så tidigare, innan jag pratade med honom, just eftersom vi när jag växte upp inte har varit speciellt "blyga".

Blir så sur för att tanken ens ska behöva komma upp, då "vinner" ju de sjuka människorna lite på ett sätt... ...eller hur jag nu ska uttrycka det för att det ska låta lite vettigt..?! Ungefär som att rasister har "tagit" den svenska flaggan och att om man tex skulle ha en flagga på tröjan så finns det en risk att man automatiskt blir stämplad som rasist. Kanske en knasig liknelse, men ni kanske förstår hur jag menar..?

Angående mamma o långa tuttar, tror du inte att det kan vara så att det är känsligare när det handlar om personer av manligt kön? Tex med tanke på att män har svårare att få jobb inom barnomsorgen pga den stora rädslan för pedofiler.
 
Sv: Sova naken?

Jo varför ska alla underbara pappor behöva lida för att det finns sjuka människor :mad: Jag förstår precis vad du menar.

Sen vill man ju självklart att dagispersonalen är lyhörd och tar tag i saker i ett tidigt stadium men att "anklaga" en pappa är ju väldig allvarligt, det måste ju finnas andra sätt att ta reda på vad som ligger bakom?

Ja männen är helt klart diskriminerade när det gäller barnvård och detta pga dom sjuka människor som har utnyttjat det. Men man ska inte glömma att det finns mammor som utnyttjar sina barn med.
 
Sv: Sova naken?

jag sov naken förr,nu när sonen sover med mig har jag trosor på mig,vet inte varför egentligen,men det känns mer rätt för min del att ha det när han är med,vet inte varför.
Alla gör ju vad som känns bäst för dem.
 
Sv: Sova naken?

Kom att tänka på ett barn i min bekantskapskrets.. Han är iofs vuxen nu....

När han gick på mellanstadiet (eller var det lågstadiet..?) så hade han trång förhud. Hans mamma fick rådet av läkaren att föra förhuden fram och tillbaka. Hon gjorde det varje kväll efter det.

Någon vecka senare blev hon uppringd av fröken som ville ha en förklaring på varför pojken i skolan säger att hans mamma drar i hans snopp på kvällarna....... :D

Alltså, det är ju himmelens pinsamt för dessa föräldrar men samtidigt är det ju så skönt att det finns personal i skolan som observerar. Nu är ju detta en helt normal familj, utan konstiga böjelser. Men det kunde ju ha varit onormalt. I de lugnaste vatten..

Kan ju tillägga att fröken blev nöjd med mammans förklaring.... :D
 
Sv: Sova naken?

Sover numera i trosor efter att vi fick sonen.
Vet inte varför men det känns konstigt att sova helt naken när han sover hos oss... badar vi tillsammans har jag bikinitrosor, fråga mig inte varför egentligen, för vi kan duscha tillsammans nakna och han brukar sitta och prata med mig när jag badar själv, och då är jag ju naken så det är inte att jag tycker att det är fel att vara naken för sina barn...
bara en fix idé antar jag *s*.
Men att ta på mig ett nattlinne, aldrig! usch så hemskt! Ja det är väl kanske när barnen blir tonåringar då om vi ännu inte fått nån dörr till vårat sovrum :smirk: ...
 
Sv: Sova naken?

...fast det har ju en del kul konsekvenser :D

Vidar 4 år hemma hos pappa: "Classe (min sambo) har åsså en snopp. Han har en STOR snopp!!!"

ooops :o
 
Sv: Sova naken?

Jag sov alltid i pyjamas innan jag träffade gubben. För att jag alltid frös trots hundar i sängen. När jag träffa honom så började jag sova naken eftersom det var lättare och mysigare. När barnen kom så fortsatte jag att sova naken. Jag har ändå samsovit med barnen och göpr i vissmån det fortfarande.

Mina barn är nu 4½, snart 3 och 1½.
 
Sv: Sova naken?

Har alltid sovit i trosor numera i trosor och dubbla par yllesockar!
Tonåringarna har inte klagat faktiskt, men jag hade nog inte brytt mig i allafall.
 
Sv: Sova naken?

Jag har också funderat på detta eftersom jag ska ha barn typ i övermorgon. Har sovit naken länge. När en kollega pratade om hur hon packade pyjamas att ta med till BB kom jag på att jag inte ens har pyjamas/nattlinne att ta med men jag antar att de har att låna ut. Men jag har också funderat på om jag kommer att vilja sova naken när jag fått barn och i så fall hur "länge". Vi får väl se. Skönt med andra som har samma tankar!
 
Sv: Sova naken?

Jag sov naken på BB så när som på två par nät-engångstrosor fyllda med uppsugande material - ett par på ordinär plats och ett par uppklippta i grenen över tuttarna :D

Veeeery seeeexy :banana:
 
Sv: Sova naken?

Sov som ni vill, men snälla, när barnet har blivit tonåring och har tagit hem sin respektive för övernattning, klä på er INNAN ni går ut ur sovrummet. ;)
 
Sv: Sova naken?

Jag har definitivt inte funderat på den här frågan tidigare men jag kan ju tänka mig att när man fått barn (och de blivit lite större så att de sover mer själva) så kanske man får springa upp på nätterna/tidigt på morgonen. Då kan det ju vara skönt att ha ngt på sig så att man slipper springa omkring i huset naken.

Känner en som fick göra en halv-pinsam grej en gång. Han sov naken i båten en ganska blåsig natt, vaknar utav att det smäller till i förtöjningarna (kilen har lossnat eller nått) han får springa upp på fördäck och upptäcker att båten håller på att glida iväg. Han rycker tag i aktern på båten bredvid och blir sedan stående så (spritt språngande naken alltså) tills någon kommer och hjälper honom.

Ett litet roligt tillägg sådär bara :D hehe
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 541
Senast: Modest
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 636
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 243
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 491

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Adventskalendertråden 2024
  • Vad gör vi? Del CCIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hage
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp