Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sötpotatisgratäng fick munnen att vattna sigMassa saker! Sötpotatispommes, kuber bakade i ugn blandat med couscous, gratäng, mos…
Såg en tjej som gjorde en quiche med skivad sötpotatis, soltorkad tomat och getost som jag gärna vill prova också.
Denna från boken plåtmat, så god!Jag älskar sötpotatis, men inspirationen tryter och jag är sugen på att prova något nytt. Affären har extrapris på sötpotatis denna veckan, så nu behöver jag er hjälp att hitta på något att göra med den
Vad brukar ni göra med sötpotatis?
Med marshmallows ovanpå! (Fick det på en restaurang i Florida, tydligen en smått traditionell rätt där... Jag fattade först inte vad jag åt, det var så märkligt! Och det var INTE en efterrätt, trots sötman! Jag tänker inte beställa det igen...)Sötpotatisgratäng fick munnen att vattna sig
Min erfarenhet (sedan mitt utbytesår) är att det är en klassisk Thanksgiving- och julmiddagsrätt i USA.Med marshmallows ovanpå! (Fick det på en restaurang i Florida, tydligen en smått traditionell rätt där... Jag fattade först inte vad jag åt, det var så märkligt! Och det var INTE en efterrätt, trots sötman! Jag tänker inte beställa det igen...)
Med marshmallows ovanpå! (Fick det på en restaurang i Florida, tydligen en smått traditionell rätt där... Jag fattade först inte vad jag åt, det var så märkligt! Och det var INTE en efterrätt, trots sötman! Jag tänker inte beställa det igen...)
Min erfarenhet (sedan mitt utbytesår) är att det är en klassisk Thanksgiving- och julmiddagsrätt i USA.
Jag var i Ohio, så inte så southern och min familj hade inga släktingar därifrån.Sotpotatis ingar i Thanksgiving och Jul maltiden ... och fran "the south east" ar det tradition med marshmallows uppepa ... medan de allra flesta andra inte har det.
Jag förstod inte ens vad jag åt, förrän långt efteråt då jag läste om den rätten och begrep.Sotpotatis ingar i Thanksgiving och Jul maltiden ... och fran "the south east" ar det tradition med marshmallows uppepa ... medan de allra flesta andra inte har det.
Jag var i Ohio, så inte så southern och min familj hade inga släktingar därifrån.
Tror nog bara att de gillade det.
Jag gjorde det inte, gillade stuffing mer!
Man gör en Sweet Potato Pie såklart !!Jag älskar sötpotatis, men inspirationen tryter och jag är sugen på att prova något nytt. Affären har extrapris på sötpotatis denna veckan, så nu behöver jag er hjälp att hitta på något att göra med den
Vad brukar ni göra med sötpotatis?