Sorte westernsaler ? og et lite setespørsmål

smulemor

Trådstartare
sitter og kikker mye på diverse nettsider som selger saler, både nye og brukte og en ting slår meg... det er svært svært få saler som er sorte ?

jeg myser sånn halvveis etter en sort sal med firkantede doble skjørter men dette ser ut til å være nesten umulig å finne ?

og hvordan er egentlig dette med setet på westernsaler, ser det er ulike typer av saler som f.eks roping, trail, pleasure etc men hva er forskjellen ? sitter man f.eks dypere i en ropingsal en i en pleasure ?

Sv: Sorte westernsaler ? og et lite setespørsmål

De enda svarta w-sadlar som du hittar här är de billiga, dåliga sadlar som är tillverkade i Sydamerika, och som inte hör hemma på en hästryggI USA har man paradsadlar i svart läder, o de är översållade med silver o används enbart till finare parader. Du får nog lägga upp ett par hundra tusen kronor för en sån sadel, så lycka till!;)
Googla på "Bohlin saddle" o sök på bilder så får du se nåt som du aldrig har kunnat drömma om! (Ed Bohlin var svensk sadelmakare i USA!)

En bekant måttbeställde sin nya svarta westernsadel från USA förra året (eller var det i våras?) Kostade i och för sig runt 30 000 har jag för mig, men han fick sadeln precis som han ville.

Googla på "Bohlin saddle" o sök på bilder så får du se nåt som du aldrig har kunnat drömma om! (Ed Bohlin var svensk sadelmakare i USA!)

he he, skjønner poenget ditt men det er jo litt pussig at sortfargen ikke er mer brukt innen westernutstyr med tanke på hvor dominerende den er i den engelske disiplinen ?

;) Det är som tur är, en hel avgrund mellan engelsk ridning :eek: och westernridning, så även beträffande utrustningen. Så vill du ha en svart westernsadel, då måste du nog beställa en hos en saddlemaker. :d

he he, ja jeg er heldigvis en smule omvendt på utstyr selv. jeg har null peiling på "korrekt" westernridning men utstyret passer meg utrolig bra (har en skade i beinet) og jeg kommer til å kjøpe meg westernsal selv om litt... bare så synd at jeg må spesialbestille :(

Liknande trådar

Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
1 261
Senast: Lobelia
·
D
Western Hei! Jeg skal på mitt første westernstevne i begynnelsen av juni og trenger litt hjelp til hva jeg skal ha på meg! Jeg har trinse...
Svar
8
· Visningar
1 338
Senast: qtrsforpleasure
·
S
Hästvård Da forrytteren min skulle renske hoven på hans høyre bakben i går, ble han SINT! Ørene flatt bakover og glefs glefs! :mad: Han har i...
Svar
1
· Visningar
1 044
Senast: Icebabe_1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025