Sorglig kväll på Solvalla......

S

stally

Ja ikväll blev det sorgligt på Solvalla,då en häst dog i slutskedet av loppet......... :cry:

Hästen började vingla i sista sväng,dunkade in i sargen och bara dog..........

Kusken klarade sig turligt nog utan skador..........

Sv: Sorglig kväll på Solvalla......

stally skrev:
Ja ikväll blev det sorgligt på Solvalla,då en häst dog i slutskedet av loppet......... :cry:

Hästen började vingla i sista sväng,dunkade in i sargen och bara dog..........

Kusken klarade sig turligt nog utan skador..........

Men fy va hemskt....hoppas man slipper vara med om sånt...men oftast är det ju nåt medfött fel som blir när dom dör på det viset,....

Lika otäckt varje gång det händer. Sänder en tanke till alla runt hästen.

Ja det blev en chock för den stackars skötaren,och ägarna som stod och grät vid hästen vid beskedet om döden........ :cry: :cry: :cry:

Man hoppas att hästen slapp gå ut i loppet med för stora våndor.... :cry:

Men nu är det ju över,och det är endast hästen som vet.......

Konstigt att det inte står något på solvallas hemsida.
vilket lopp var det det hände i?

Ja vist är det mysko......

Jag tror det var lopp 4,hästen hette i alla fall Villevall,kördes av Björn Goop.

Jag jobbade på valla när det hände,jag var lite upptagen just då,men jag skall kolla programmet sedan.

Jag tror den hette VALLABY, ivilket fall somhelst är det tragiskt när sånt händer....

Vallaby var namnet,det var i alla fall nästan rätt............ :( :angel:

Det enda det står i resultatet är att i lopp 5 Vallaby ug.

Jag tycker att det är dålig stil att försöka mörka att en häst har dött inne på banan :mad:

Mitra skrev:
Det enda det står i resultatet är att i lopp 5 Vallaby ug.

Jag tycker att det är dålig stil att försöka mörka att en häst har dött inne på banan :mad:

Vad ska det stå då?? Avliden i loppet???

Jag tror inte man mörkar sånt, däremot så utlyses det kanske inte för hela världen heller, eftersom man kanske inte har dödsorsaken klar....

Nej men på deras hemsida så skulle det inte vara för mycket begärt att man iallafall hade en liten notis om att ett dödsfall inträffade under kvällen och att man inte vet vad som orsakade det.

En sak kan man ju ialla fall vara säker på det var INTE solvallas fel att det hände. Därför så ser jag inte något problem att skriva det på hemsidan heller

Många som var där som bara publik undras säkert vad det var som hände. Jag vet att på jägersro så om något liknande inträffas så skriver man det på hemsidan och även i nästa program. Bara för att det är så många som undrar vad det var som hände m.m.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fredrik Wallins stjärnhäst Orlando dog efter sista loppet på Solvalla under tisdagen, skriver Expressen. Det är andra svenska travhästen...
Svar
0
· Visningar
400
Senast: Gunnar
·
Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 677
Senast: Jerseyite
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 309
Senast: Freazer
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 766
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama