Sonen ligger pyrt till just nu

Status
Stängd för vidare inlägg.

Gnist

Trådstartare
Min älskade 15-årige son har verkligen lyckats reta upp mig nu :devil:
Han for till en kompis i gårkväll och fick förhållningsorder på när han skulle vara hemma. Jaja sa han och for iväg.

I morse när jag klev upp runt 06:00, så hade han fortfarande inte kommit hem och ännu,
har jag inte sett röken av honom :mad: :mad:

Gissa om han kommer att få ett vääääääääldigt tråkig sommarlov från och med idag och fram tills skolan börjar :devil:
 
Sv: Sonen ligger pyrt till just nu

Oj! Hoppas det bara är rent trots, så att inget har hänt!

Kram!
 
Sv: Sonen ligger pyrt till just nu

Han sover så gott så hos sin kompis :mad:
Har pratat med mamman i familjen i morse och fick då reda på att han sovit över där.

Måste ju säga att jag personligen skulle ha krävt att sovfrämmandet skulle ringa hem och meddela att h*n ska sova över hos oss, om samma sak hände här :cool:
 
Sv: Sonen ligger pyrt till just nu

:rofl: Låt han plocka maskrosor och rensa alla dina land;)

Skämt o sido jag förstår att du är arg, det minsta man kan begära är att de ringer hem o talar om att de vill sova över.
 
Sv: Sonen ligger pyrt till just nu

Jo jag menar det..

Trodde jag inpräntat vikten av det under hans levnadstid, men uppenbarligen så har det antingen flugit rätt genom skallen eller så har det studsat ut fortare än det hann komma in :mad:

Nåväl det trådlösa bredbandet han har upp till sin dator är bortplockat och OM han ska ha en chans att få tillbaka det under det här året, så vill det till en hel del :cool:
 
Sv: Sonen ligger pyrt till just nu

Gnist skrev:
Han sover så gott så hos sin kompis :mad:
Har pratat med mamman i familjen i morse och fick då reda på att han sovit över där.

Måste ju säga att jag personligen skulle ha krävt att sovfrämmandet skulle ringa hem och meddela att h*n ska sova över hos oss, om samma sak hände här :cool:

Uuuu, jag hade omedelbums åkt dit, ryckt upp ungj-ln ur sängen och släpat honom i örat hela vägen hem. Uuuu... tur att det är måååånga år kvar tills vår lilla böna är i den åldern.
 
Sv: Sonen ligger pyrt till just nu

Usch vad tråkigt när ens familj gör en så besviken (för jag antar att det är vad du är...)

Jag vet själv att när jag bodde hemma (ända tills i september förra året :D ) så ringde jag ALLTID till mamma och berättade var jag var någonstans. Visst fick jag gliringar från kompisar av det, "varför måste du berätta allt för din mamma!", men det var det värt, för en sur och arg mor var det sista jag längtade efter :crazy: .

Jag tycker det är HELT rätt av dig att ta ifrån honom sitt trådlösa bredband! Han har gjort något sjukt elakt genom att låta dig oroa dig över var han är när han bara ligger och trynar hos en kompis. Hur svårt kan det vara att lyfta luren och berätta var man tar vägen när man är borta en hel natt :confused: !! Hoppas verkligen att han inser att det var otroligt dumt det han gjorde!

Stå på dig :bow: !
 
Sv: Sonen ligger pyrt till just nu

Har ju ingen bil hemma :cry: Den har maken till jobbet :mad:
Annars hade det redan varit gjort :devil: med 20 liter ISKALLT vatten :devil:
 
Sv: Sonen ligger pyrt till just nu

Jag har raderat vissa inlägg.

Jag förstår att situationen är jobbig ur föräldrasynpunkt, men lätta inte upp den på andra människors bekostnad.


/moderatorn
 
Sv: Sonen ligger pyrt till just nu

Jobbig :confused:

Inte som jag definierar jobbig i alla fall...
 
Sv: Sonen ligger pyrt till just nu

Ok. Skönt att det var något så pass oskyldigt i alla fall och inte att han tillbringat natten askalas i häktet. Eller blivit misshandlad och låg på sjukhus.

Håller med om att man alltid ska ringa och berätta var man är. Hoppas allt löser sig och att han tar sin bestraffning som en man.
 
Sv: Sonen ligger pyrt till just nu

Gnist skrev:
Jo jag menar det..

Trodde jag inpräntat vikten av det under hans levnadstid, men uppenbarligen så har det antingen flugit rätt genom skallen eller så har det studsat ut fortare än det hann komma in :mad:

Nåväl det trådlösa bredbandet han har upp till sin dator är bortplockat och OM han ska ha en chans att få tillbaka det under det här året, så vill det till en hel del :cool:


Jag är nästan lika gammal som din son (16) och jag måste säga att jag tycker din bestraffning är något överdriven.
En gång är ingen gång.
 
Sv: Sonen ligger pyrt till just nu

Notorius skrev:
Jag är nästan lika gammal som din son (16) och jag måste säga att jag tycker din bestraffning är något överdriven.
En gång är ingen gång.

Jag tycker inte alls att bestraffningen är för hård. Han vet ju väl vilka regler som gäller, han är tillräckligt gammal för förstå sambandet mellan handling och konsekvens.
 
Sv: Sonen ligger pyrt till just nu

Lupin skrev:
Ok. Skönt att det var något så pass oskyldigt i alla fall och inte att han tillbringat natten askalas i häktet. Eller blivit misshandlad och låg på sjukhus.

Håller med dig.
Kan man inte använda det i "utskällningen" som argument? För det är ju inte för att man vill jävlas och ha en massa regler till allt - utan för att man gör det man tror är bäst för det bästa man har, och att man är rädd om den man älskar?
 
Sv: Sonen ligger pyrt till just nu

Precis. Och jag undrar om han inte förstår vad du menar med din utskällning och straffet om du förklarar så?
 
Sv: Sonen ligger pyrt till just nu

Notorius skrev:
Jag är nästan lika gammal som din son (16) och jag måste säga att jag tycker din bestraffning är något överdriven.
En gång är ingen gång.


Förresten; vad anser du skulle vara en lämplig påföljd av detta? Hur resonerar du/ungdomar i din ålder..
 
Sv: Sonen ligger pyrt till just nu

Upptäckte du inte att han var borta förens kl 06:00?

När det gäller tonåringar så måste man ligga steget för s.a.s hade mitt barn inte kommit hem efter den tiden som var utsagt så hade jag börjat leta redan då. Anledningen är för min skull och dessutom så ska barnet veta att man har koll på dem och det betyder inte att man inte litar på dem utan helt enkelt för deras säkerhet. Och dessutom blir det såå mycket jobbigare för dem att hitta på saker som inte är tillåtet (vilket de flesta barn gör någon gång).

Till kompisens föräldrars försvar kan jag säga att han kanske dragit en vals för dem om att ni redan var meddelade om övernattningen.

Tonåringen här hemma köpte hultsfredsbiljetter och tänkte dra dit utan vårat godkännande och hon trodde att vi skulle godkänna när hon redan köpt.... Hon fick helt sonikt sälja dem och stanna hemma och dessutom fick hon inte vad hon gav för dem så det blev en dyrköpt läxa.
 
Sv: Sonen ligger pyrt till just nu

kalaspinglan skrev:
Jag tycker inte alls att bestraffningen är för hård. Han vet ju väl vilka regler som gäller, han är tillräckligt gammal för förstå sambandet mellan handling och konsekvens.
men ABSOLUT INTE gammal nog att kunna bestämma?

när drar du gränsen mellan "gammal nog att veta bättre" och "för ung för att få bestämma själv"

hade du tänkt lite skulle du ha ringt din son 10 min efter senaste hemmatiden och frågat vart han är.. det är justare mot din son än att bestraffa honom hårt och länge för en petitess..

om jag var sen när jag var under 18 så ringde min mamma mig om jag inte ringde när sista nattbussen gått förbi hemma.. Jag hade önskat livet ur henne om hon förbjudit mig från att se på TV och åka till stranden med kompisar under hela sommaren..
 
Sv: Sonen ligger pyrt till just nu

Jag är ingen ungdom, tvärtom, men jag håller faktiskt med Notorius.
Helt okej och bli förbannad och säga sin mening men är det första gången det händer tror jag inte att ett straff som sträcker sig över lång tid gör det hela bättre. Resonera och tala om varför man är förbannad och händer det IGEN är det läge för straff.
Och vi har samma regel här, man ringer och talar om vart man är, om man kommer hem eller inte.
 
Sv: Sonen ligger pyrt till just nu

Notorius skrev:
Jag är nästan lika gammal som din son (16) och jag måste säga att jag tycker din bestraffning är något överdriven.
En gång är ingen gång.

Om det bara vore en gång, så hade det varit en sak, men det är inte första gången :smirk:
Och vi har dessutom pratat om detta X antal gånger och han vet vad som gäller :cool:
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp