Somnat in....

Royal_724

Trådstartare
Skulle ge lilla Dunder sin frukost idag på morgonen, då låg han där alldeles stilla...
Han var ju lite dålig i söndags, men på måndag morgon hade han piggnat till och var nästan som vanligt!
Jag ringde veterinären för säkerhets skull,dem sa det att eftersom han piggnat till och nästan var som vanligt kunde jag ha lite extra uppsikt över honom och ifall det skulle va nåt så skulle jag komma in. Men i tisdags var han som vanligt igen och igårkväll var han ute och sprang lite! Tråkigt... för han var så speciell... inte alls som mitt andra marsvin jag hade...:cry:

Sv: Somnat in....

Usch så tråkigt! :( Men om han var pigg igår och sedan bara somnade in, var det nog en relativt smärtfri död i alla fall...

NEJ! Inte Dunder!! :cry: Jag som tyckte han va så söt när du la in en bild på honom i den där bild-tråden som ja startade... :(

Men om han var dålig, så mår han mycket bättre nu! Försök tänka så! Och det är INTE ditt fel. Jag har också förlorat några stycken pga sjukdom, och jag vet att man först skyller på sig själv; OM jag hade gått till veterinären, OM jag hade gjort så och OM jag hade gjort så.... Det är ingen idé.

Tänk positivt om honom, det brukar hjälpa! När jag förlorade Baloo så var jag jätteledsen. Han var verkligen det underbaraste marsvin jag träffat. För att pigga upp mig lite tänkte jag på en sak som vi brukade göra: Springa i full kareta runt huset!! :D Han tyckte det var roligast när det låg lövhögar lite varstans, för då kunde han ta ett extra varv i dessa och stänka upp en mängd på matten som hängde efter i kopplet! :rofl: Haha, underbara tider.... :)

Royal_724 skrev:
Ja jag hoppas det...känns ändå som mitt fel
Det är alltid jätte sorligt om ett djur dör! :cry: Men du skall inte skylla på dig själv! Om han var redan gammal så var det nog bara åldern. Försök orka!

Det känns ju alltid bättre att veta vad det är dem dog av, han var ju knappt ett år, så det kändes lite tråkigt! Men han har ju det bra nu...och så är ju naturens gång!
Väntar nog ett tag nu innan jag skaffar ett nytt marsvin...

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 974
Senast: Anonymisten
·
Hästhantering Min "nya" häst (Eden) som jag köpte i höstas är väldigt påverkad av andra hästar, och det blir inte bättre och jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
3 043
Senast: Nahar
·
Hästvård Jag var bortrest i helgen och på söndag hörde hästvakten av sig och tyckte att det var konstigt att min ena häst inte ville äta, efter...
Svar
13
· Visningar
2 201
Senast: SkorpSmulan
·
Övr. Hund Den tunga baksidan. Stunden är snart här då min högt älskade Cerberus kommer behöva få somna in. Det kan bli i morgon, det kan bli om...
Svar
14
· Visningar
2 781
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama