Sommartorp utan Ernst, vad tycks?

Sv: Sommartorp utan Ernst, vad tycks?

Det var verkligen en miss att ta med Isabell och dra över henne från fyran. Hennes färgval och materialval är verkligen hemska. Ingen stil och finess, inte ens i hennes "egen stil" blir det snyggt.

Ernst gör en del fina saker men jag gillar inte han som person, det blir å jobbigt då han fem gånger i varje program säger att det "funkar".

Jag tycker att de skulle ta in en helt okänd, lugn och harmonisk (duktig) inredare. Man vill ju mysa upp sig i soffan och få härlig inspiration. Det ska gå lite långsamt, inredas med mjuka/mysigt färger och material. (typ som tidningen Lantliv)

Nee, jag orkar inte ens kolla på sommartorpet längte. Jag som tidigare år har fått tvinga andra att titta på sommartorpet med mig.

:cry:
 
Sv: Sommartorp utan Ernst, vad tycks?

Ernst gör en del fina saker men jag gillar inte han som person, det blir å jobbigt då han fem gånger i varje program säger att det "funkar".

:cry:

Kan visst hålla med dig om att det blev liiite för mycket Ernsteri i förra säsongen. Har dock varit på en föreläsning med honom och Mark Levengood och efter det mådde jag så bra, de spred sådan livsglädje på ett så självklart sätt:love:
Allt han gjort genom programmens gång är ju inte fullträffar men inte kan jag hitta något som Isabelle gjort som jag velat ha:(
 
Sv: Sommartorp utan Ernst, vad tycks?

Vissa saker som Ernst gjorde var ju lite små konstiga. Kommer ihåg en badhytt (som kommer att blåsa bort) som stod på stranden, 5 meter från huset. Vem ställer sig i en tygbadhytt och byter om när man har ett helt hus att byta om i.

Sen att han alltid la stenar ut med kanterna, det var jättefint men väldigt opraktiskt, för att citera min dunder pedantiska mamma: "Hur ska man städa det?!"

:laugh:
 
Sv: Sommartorp utan Ernst, vad tycks?

Sen att han alltid la stenar ut med kanterna, det var jättefint men väldigt opraktiskt, för att citera min dunder pedantiska mamma: "Hur ska man städa det?!"

:laugh:

För att inte tala om när barnen får tag i stenarna och börjar kasta :rofl: Det var de fönstren de...
 
Sv: Sommartorp utan Ernst, vad tycks?

Ja just det ja!

Det där Ernst, "funkar" bara för ickepedantiska barnfria och husdjurs fria människor.

:D
 
Sv: Sommartorp utan Ernst, vad tycks?

För att inte tala om när barnen får tag i stenarna och börjar kasta :rofl: Det var de fönstren de...

Huh, kan verkligen se framför mig när de små gossarna till barnbarn påbörjar kast med liten sten. Ni har helt rätt allt Ernst gjorde var inte praktiskt men oftast estetiskt att titta på i alla fall.

Hiusvagnen Isabell fixade till lekstuga - JAG HAR EN SÅDAN!:love:
Fast på riktigt, en fantatisk liten pärla som nu håller på att packas för RHC på Chappen. Det gjorde ont i hjärtat först men ok den blev gullig (förutom lila inne:eek:) och var ju redan skrotad (varför - de är ju suveräna!)
 
Sv: Sommartorp utan Ernst, vad tycks?

Ja just det ja!

Det där Ernst, "funkar" bara för ickepedantiska barnfria och husdjurs fria människor.

:D

och opraktistka personer... jag vill inte ha saker bara för att det är snyggt utan går efter nyttan, funkar inte saken att avända är det soppor hur snyggt det än är... jag vill ha praktiska saker...

farmor hade en gång en totalt kass tv-kanna... visst den var skitasnygg men det gick inte att hälla kaffe ur den utan att hälften hamnade på bordet/duken...
 
Sv: Sommartorp utan Ernst, vad tycks?

*kl*

Jag tycker Isabell är så kass.
Hon är trist att lyssna på, vevar och flänger omkring.
Och allt hon gör ser så.. ja jag vet inte.. 'låg-klass' ut.
Och sen väljer hon alltid såna hemska färger på allt tycker jag.

Tacka vet jag Ernst! :bow:

Detta är INTE 'Sommartorpet'.
Bara ett program som har snott namnet. :angel::D
 
Sv: Sommartorp utan Ernst, vad tycks?

*kl*

Jag har älskat sommartorpet förut (älskar alla inredningsprogram), men nu kan jag knappt med att titta. Jag irriterar mig på ägarna, programledarna, designen osv. Konstigt nog irriterar jag mig också på att programmet bara är en halvtimme långt. Allvarligt, varför ödsla en massa minuter på att filma helt ovidkommande saker, som himlen och nån grenjävel? Friska fläkten är byggnadsantikvarien Linda!

Jag tyckte också att sovrummet såg unket ut och lekrummet var helt katastrofalt i mina ögon. Bänkarna såg både för moderna och opraktiska ut. Dasset var ok.

Ska försöka titta ikväll, så får vi se om det blir bot och bättring. Tycker det var bättre med Ernst - snyggare grejer, bättre tempo och det var lättare att fördra hans tillkortakommanden.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Skaffa barn eller inte
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Tjockistråden 4

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp