Sommartorp utan Ernst, vad tycks?

Apache

Trådstartare
Nu har två avsnitt avverkats av Sommartorpet med Isabell Halling (?rätt) å en kille i stickad mössa.
Kan bara säga att jag saaaaknar Ernst.
Huset är urläckert och har potential. Ägarna är seriösa och vill ju verkligen lära sig och återskapa det gamla. De sliter hårt och hon experten som var med i dag är kunnig. DET är det intressanta i programmet.
Vad tillför Isabell och han i mössan? Ingenting i min mening, de bara flummar runt ....
 
Sv: Sommartorp utan Ernst, vad tycks?

Jag gillar inte Isabell. Tycker bara att hon är jäkligt jobbigt som viftar och har sig. Hon ska alltid visa sig såååååååå duktig.
 
Sv: Sommartorp utan Ernst, vad tycks?

Har faktiskt missat att det dragit igång... men hade Ernst :love: varit med hade jag garanterat suttit bänkad!!!
 
Sv: Sommartorp utan Ernst, vad tycks?

Jag gillar inte Isabell. Tycker bara att hon är jäkligt jobbigt som viftar och har sig. Hon ska alltid visa sig såååååååå duktig.

Vad gav det folk som är intresserade av inredning och husrenovering att se Isabell leka bilförare och närbilder när hon körde? Har man missat poängen helt med vad Sommartorpet var från början? Tur att hon experten Linda? var med så det blev något matnyttigt,.
 
Sv: Sommartorp utan Ernst, vad tycks?

Men Ernst får ju ett eget program på fyran. Som dessutom börjar sändas på min födelsedag o.O
 
Sv: Sommartorp utan Ernst, vad tycks?

jag har alltid tyckt att Isabel gör så otroligt fula grejer även om hon förmodligen inte kommer på allt själv. Och nu när de har fått tag i ett verkligt läckert hus så vågar jag inte se eländet. Jag råkade se en stund härom veckan då Isabel skulle göra någon form av gardin som hängde runt hela rummet och jag bara rööööös, och bytte snabbt kanal.

Ernst var kungen av oneliners och kunde vara otroligt påfrestande med sin sinnlighet men det han gjorde blev i stort sett alltid väldigt harmoniskt och passade i stil till de hus han jobbade med.
 
Sv: Sommartorp utan Ernst, vad tycks?

här är förresten ett typiskt Isabelalster från senaste programmet, så otroligt ful och fel i ett sånt hus!

sovrum_lampa.jpg
 
Sv: Sommartorp utan Ernst, vad tycks?

Känns inte som sommartorpet, saknar Ernst :(
 
Sv: Sommartorp utan Ernst, vad tycks?

Man kan ju inte säga att det inte blir snyggt. Jag verkligen älskade sovrummet. Och så tyckte jag att det var kul med inslaget från loppisen där det var de två programledarna som skötte kameran själva. Det enda jag är lite tveksam till är inledningen, jag tycker inte man får tillräckligt grepp om vad de ska få gjort.
Bra att de inte blandar in matlagning också...
 
Sv: Sommartorp utan Ernst, vad tycks?

jag har alltid tyckt att Isabel gör så otroligt fula grejer även om hon förmodligen inte kommer på allt själv. Och nu när de har fått tag i ett verkligt läckert hus så vågar jag inte se eländet. Jag råkade se en stund härom veckan då Isabel skulle göra någon form av gardin som hängde runt hela rummet och jag bara rööööös, och bytte snabbt kanal.

Ernst var kungen av oneliners och kunde vara otroligt påfrestande med sin sinnlighet men det han gjorde blev i stort sett alltid väldigt harmoniskt och passade i stil till de hus han jobbade med.

Här la ägarna och experten Linda ner sin skäl i att återställa väggarna på gammalt vis, kokte själv sin limfärg mm ÅSSå hänger hon tygtrasor för:mad:

Lampan:eek:

Men visst sovrummet som helhet blev mysigt. Men när kameran gjorde närbilder såg man att golvlister och annat inte var klart. Kändes då som en kuliss de byggt upp inte som det rum familjen verkligen skulle ha.
 
Sv: Sommartorp utan Ernst, vad tycks?

Ernst är sommartorpet.

Och därmed punkt:banana:

Fast sluta inte diskutera kommande program, det är kul att se vad folk tycker och säkert någon giller hennes orangeblommiga sjuttiotalsstil med turkost till:crazy:
 
Sv: Sommartorp utan Ernst, vad tycks?

Alltså jag kan inte ens se skiten, sorry. Jag tittar på söderlge i stället. Fast jag har redan glömt vilken dag det går...
 
Sv: Sommartorp utan Ernst, vad tycks?

Jag går emot alla och säger att jag tycker det är bättre utan Ernst, hans konstallationer, tänker mest på förra året. Att det är mer design än sommarTORP över det hela.
Sen är den nya killen med mössan en snygging ;-)
 
Sv: Sommartorp utan Ernst, vad tycks?

Jag tyckte för en gångs skull det var bättre förr, annars är jag en sådan som älskar förändring. Jag tyckte sovrummet kändes "muggigt" och fuktigt även efter allt jobb de la ner.

(Men det var jätteintressant att se experten in action! Och husägarna verkar ju hur duktiga och seriösa som helst!)
 
Sv: Sommartorp utan Ernst, vad tycks?

Jag var rejält trött på Ernst efter alla hans säsonger, men NU så är det ju rent bedrövligt. Isabel var inte bra i Äntligen Hemma och hon är precis lika superkass här, där hon dessutom får större utrymme än någonsin... Det blir ju bara taffligt allt. Som lampan ovan... eller varför hängde hon tyget framför de fixade väggarna? Eller utedasset *suck* Nej, hon är ju usel på det här, synd för de som får sitt hem fixat på ett så fult sätt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Skaffa barn eller inte
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Tjockistråden 4

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp