Bryter av novembermörkret med en smått ytlig och somrig tråd. Jag sticker på längre semester över jul och nyår till tropiskt klimat, och efter många år som ensamresande så har jag faktiskt med mig en pojkvän denna gång vilket gör att det känns lite roligare att för en gångs skull se fräsch ut. Jag har aldrig förstått begreppet "sommarsnygg" då sommar för mig oftast innebär det motsatta. Jag blir sällan gyllenbrun utan snarare rödflammig av värmen och får en ojämn bränna, jag svettas, jag måste sätta upp håret på grund av värmen och en söt "messy bun" lyckas jag aldrig med utan det blir en stripig tofs. Jag får myggbett. Det är för varmt för att sminka sig så det blir inget av det. Bilder från tidigare resor på denna lilla favorit ö vittnar om en mestadels flammig och av solkräm flottig person
Nu har jag faktiskt beslutat mig för att unna mig en spray tan dagen innan avresa, då jag tycker att detta brukar bli stiligt.
Men, har ni några tips? Hur håller ni er snygga i extrem värme? Nu är jag himla bekväm som flottis i pojkvännens sällskap också och jag tänker givetvis inte gå upp tidigt och snajsa till mig varje morgon. Vi kommer ändå bada hela dagarna. Men några utflykter lär det bli, nya frukostställen och restauranger, romantiska promenader på stranden i solnedgången osv. Det vore ju kul att få känna sig lite fin? Pinterest ger härlig inspiration men det är ju en LÖGN!