Sommarsalvor....

finapina

Trådstartare
är det 4 ess tjärsalva som är mest poppis på div insektsstick o sår ? Vad används Sommarsalva till? Finns det salvor som bränner i solen, eller är det en myt?

Sv: Sommarsalvor....

Jag använder 4 ess, men bara på mule/runt ögon på dagar när solen inte steker, utan då använder jag flughuva och zinkpasta istället. Alltid 4 ess på ljumskar och under ganascherna och mellan frambenen. Tycker att det fungerar bra! :)

Sv: Sommarsalvor....

O tvi vale, skulle aldrig ha tjärsalva, av någon sort alls, på mina hästar! Tackar vet jag Superbra hästsalva Grön, eller bara helt vanlig Aloe Vera Gel. Den sistnämnda använder jag till precis alls och fungerar vid alla tillfällen. Sår, för insekter, på skap (och tuttar) på eksem osv osv. Den enda tjäran jag använder är trätjära till hovarna :sneaky:

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
972
Senast: Fiorano
·
Hästvård Min häst fick svår mugg som tog nästan 8 månader att läka ut helt (flertalet antibiotikabehandlingar invärtes och utvärtes). Detta...
Svar
0
· Visningar
608
Hästvård Mitt fullblod har rivit upp ett stort sår på sidan av bålen, men inte så stort att det behöver sys. Allt man kan läsa om modern sårvård...
Svar
17
· Visningar
1 136
Senast: inaa
·
Fritid Vilken djungel. Undrar om någon kanske har tips? Blir inte många tältnätter per år men är dags att köpa nytt. Vi är 2-3 vuxna. Tältar...
2
Svar
24
· Visningar
978
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX