Sommarhäst

C

CoraO

Hej! Jag har bestämt mig för att hyra häst i sommar, men har letat jättelänge utan att hitta någon :confused: är det någon som vet vart man kan leta? Tacksam för alla möjliga svar :bow:

Sv: Sommarhäst

Hej! Jag har bestämt mig för att hyra häst i sommar, men har letat jättelänge utan att hitta någon :confused: är det någon som vet vart man kan leta? Tacksam för alla möjliga svar :bow:

Eftersom att det är så pass enkelt att ha häst på sommaren är det inte många som hyr ut sin häst endast över sommaren, det skulle vara om någon åker på semester eller likande, men annars brukar man mer hyra ut hästen över vinterhalvåret.

Mitt enda tips är väl att hålla utkik på annonssidor. Alternativt om du rider ponny så hyr Karlshem ut en del ponnyer över sommaren.
Du kanske kan höra med andra ridläger om de gör likadant?

som bonita4 sa så hyr karlshem ut över sommarn men de är mycket dyrare än på vinterhalvåret. sen hyr kungsberga ridskola tror jag de heter ut ponnyer på sommrarna (jag hyrde därifrån 06) vissa ridskolor hyr ju ut så de e väll å ut och leta!:D

Det finns "firmor" som hyr ut hästar över sommaren eller bara någon vecka / månad om man så önskar men det kostar, !

Ridskolor brukar väll hyra ut hästarna över sommaren?

som bonita4 sa så hyr karlshem ut över sommarn men de är mycket dyrare än på vinterhalvåret. sen hyr kungsberga ridskola tror jag de heter ut ponnyer på sommrarna (jag hyrde därifrån 06) vissa ridskolor hyr ju ut så de e väll å ut och leta!:D

och så finns de ett stall som hyr ut hästar över sommaren! samma pris för typ två veckor som en helg och sen finns de väll längre tid ochså men jag tror inte stallet har nått namn eller är ett företag men de har ridläger på sommrarnaoch ger ut privatlektioner och sånt ite riktigt som en ridskola men nästan!:D

Det är nog, som andra skriver, lättast att hyra en häst av ett företag (alltså ridskola, ridläger eller annan hästverksamhet) med riktiga avtal.
Då får man oftast en trygg häst att ha över sommaren med ordentlig utrustning.

Lycka till med letandet :)

M-oaa

*kl*
Jag har aldrig fattat det här med att hyra ut häst på sommaren? Det är ju då det är som roligast att ha häst, varför lånar man då ut den!? (om man inte som någon sa ska åka bort över sommaren)

Liknande trådar

Träning Hej alla! Har letat men verkar inte hitta någon tråd för oss som hoppar med islänningar! Tänker att detta kan bli en tråd för oss att...
2
Svar
20
· Visningar
1 923
Senast: Roheryn
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
2 233
Senast: Shixle
·
  • Artikel Artikel
Radannons Hej! Någon som har bra koll på vad som finns för stallplatser nära Klippan, Åstorp, Munka-Ljungby, Ängelholm, Hyllinge? Jag flyttar...
Svar
0
· Visningar
1 270
Senast: Rikke
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama