Som uppsvullna blodårdror

Empalie

Trådstartare
Ja det är precis så det känns. Nedanför manken och ner mot bogen även vid nedre delen av sadelläget. Alltså jag toro inte det är svullna blodådror men om jag ska beskriva hur det känns. Finns på båda sidor och kan säga att hästen har haft samma sadel i flera år och är utpassad flera gånger. Hästen har rätt jock vinterpäls och de känns inte jättetydligt men det känns.
Hästen är pigg för övrigt och regarerar inget när jag käner på det, de sitter utspritt på få ställen men bara kring sadelläget.....någon som känmner igen sig

Sv: Som uppsvullna blodårdror

Jag fick nått som låter som det du beskriver en gång, på kallblodsstoet. Jag hade då testat att lägga ett renskinn under sadeln.
Renskinn är väldigt tjocka och jag missade att en kant hamnade mitt under en bossa (typ) så det blev som en konstig kant där när jag tog av sadeln. Jämför om du skulle klippa en sula till din sko längs med, så bara halva blev kvar, om du förstår hur jag menar?

Känns som en dålig beskrivning.. men hur som helst försvann detta ju efter några timmar i hagen. Hur är det på din häst? Är det där innan du lägger på sadeln redan?

Liknande trådar

Utrustning Har kommit framtill att jag behöver en hoppsadel till min häst också. Han är lite svår att hitta sadel till så det landade på en Star...
Svar
7
· Visningar
1 349
Hästvård Jag har en älskad fjording som nu är inne på sitt 29 år, hon är pigg och glad som vanligt men jag märker att något har ändrats hos...
Svar
15
· Visningar
1 921
Senast: IngelaH
·
Hästvård Jag får gråa hår av valacken. Han har ju lyckats med diverse 'tok' sen i höstas, både allvarlig senskada, och så toppade han med att i...
Svar
14
· Visningar
4 803

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka