Som natt och dag

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag var det lektion igen och det kändes 10 gånger bättre än tisdagens lektion. Jag red ett holländskt halvblod och det var faktiskt femte torsdagen på rad med den hästen. Nu har jag börjat hitta knapparna på honom och han är verkligen ambitiös, duktig och lyhörd. En riktig guldgosse :) .

Men jag har börjat inse att terminen snart är slut. Shit också. Dessutom ska A hem till sin ägare om en månad och så har jag sagt upp medryttarskapet på G. Det innebär att om cirka en månad har jag ingen häst alls att rida som det ser ut nu. :( Det har blivit dags att hitta en ny medryttarhäst.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag åkte och red en privatlektion på en ridskola 40 minuter bort idag. Min kamrat för dagen blev en söt brun ponny. När jag satt upp och...
Svar
5
· Visningar
1 726
Senast: tuaphua
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag funderar på vad mer jag kan göra för att komma på rätt köl. Det dröjer ju liksom på tok för länge innan jag kan få terapi så jag kan...
Svar
6
· Visningar
1 249
Senast: svea
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
1 024
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
959
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• 🎄Jul 2024🎄
  • En blick…
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur