Solskyddsfaktor

J

JusticeGirl

Hej.

Är det någon som har tips på vad jag kan använda för solskyddsfaktor till mina katter?

Jag har två Devon Rex och en Sphynx. Och dom älskar att ligga ute i solen på uteplatsen nu när värmen kommit, men jag vill ju inte att dom bränner sig!!

Jag har kollat efter helosan sol, för det vet jag att en stallkamrat använde till sin hästs mule. Kan det vara något?

Och vart sjutton köper man det nu för tiden?
Har kollat i olika butiker (ICA, Willys m.m) Och även på ett apotek, men "tanten" där, verkade knappt veta vad det var för nått :S

Alla tips och råd mottages :) Vill ju inte behöva hålla dom instängda hela fina sommaren!!!
 
Sv: Solskyddsfaktor

Jaa :) Tack, att jag inte tänkte på det!! Är ju på granngården jätte ofta =)
 
Sv: Solskyddsfaktor

Fast ... skillnaden mellan katter och hästar/barn är ju att katterna med all säkerhet slickar i sig allt man stryker på dem. Finns det alls någon solkräm som är 100% giftfri?
 
Sv: Solskyddsfaktor

Det är det jag funderade på också..

Jag vet att jag läste någonstans i all hast att man inte skulle använda vanlig människo solskyddsfaktor då katter slickar i sig det
 
Sv: Solskyddsfaktor

Det finns numera speciella solskyddskrämer till katt. Jag har själv sphynxar och har tidigare använt "vanligt" solskydd till dem. Men i år så har det kommit speciellt till katt som jag köpt hos veterinären. :)
 
Sv: Solskyddsfaktor

Åh! Toppen! Då ska jag prata med veterinären :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp