Q

Qyenn97

Kan man använda solkräm på hästens mule?:angel: En del använder ju helosan, men har inte det:o
 
Sv: Solskydd

Det kan man säkert. Hästen jag rider har rosa på mulen så hon bränner sig lätt. På henne använder jag Helosan sol :)
 
Sv: Solskydd

jag använder en vanlig solsalva för människor med känslig hy på ponnyns mule som var bränd när hon kom, nu är den snart helt OK efter 5 dagars användande :)

men det är inget flytande smörj jag har utan en salva som sagt
 
Sv: Solskydd

Helosansalvan bränner, använd istället vattenfast 20 eller 25 för barn...
Jag använder Eucerins, ursäkta ev. stavfel, för barn och den har läkt våran Lippas sönderbrända läppar och mule på bara några dagar...
 
Sv: Solskydd

Helosan sol används väl mest men har även använt solkräm för barn (Nivea Sun Children's Sun Spray) med solskyddsfaktor 20.
Använde den även på min förra hunds nos ;)
Så att använda solskydd för människor borde ju gå bra...
 
Sv: Solskydd

Jag använder solskydd för barn, faktor 25 el 30. Fungerar jätte bra.

Använde Helosan Sol förut men fick veta att den inte var så bra då det var solskydd och antiflammatoriskt i ett. Det ska inte vara bra sägs det.
 
Sv: Solskydd

det är klart man kan! :)
flera i stallet använder det på rosa mular!
 
Sv: Solskydd

Okej vad bra, Smorjde på lite nu:D Han har ganska mkt rosa på sin mule:D
 
Sv: Solskydd

Det går alldeles utmärkt!! Jag använder solskyddsfaktor 25 på min pålles näsa...
 
Sv: Solskydd

Zinkpasta på hästar med rosa mule vet jag några som provat och det har fungerat utmärkt. Det fungerar ju på oss människor också. Jag har inte behövt testa på min egen ännu trots att han har lite rosa på mulen.
 
Sv: Solskydd

Det går bra med vanlig solkräm med skyddsfaktor(vi köper på apoteket). Har använt det i flera år till stoet med STOR bläs och som får en hemsk soleksem om man inte smörjer ordentligt.:eek:
 
Sv: Solskydd

Ja visst kan du använda det.Jag köpte n*vea sun for children faktor 40 till min rosanästa pålle. Funkar jättebra!
 
Sv: Solskydd

använder en jättebra får apoteket, faktor 25, tjock pasta som sitter kvar bra, innehåller även läkande ämnen.
 
Sv: Solskydd

Vi använde först en hudkräm för barn (tanken var alltså att den skulle vara snäll mot hästens hud men ändå skydda) Det slutade med att hela mulen blev skinnflådd :( Brändes sönder.

Sen hade vi Helosan sol och den funkade bra men nu har vi gått över till Aleo Vera Solskydd, den är ännu bättre!

Aldrig mer skolkräm som är till för människor
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag är ganska duktig på att använda spf i ansiktet och resten av kroppen, men tycker att hårbotten är hopplös, främst där man har...
Svar
6
· Visningar
761
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Igår var jag ute från 6 - ca 14. Det var inte alls supersoligt, utan lite sol, men solkrämsjunkie som jag är smorde jag mig i ansiktet...
2
Svar
30
· Visningar
1 727
Senast: Badger
·
Övr. Barn Då var det dags att införskaffa årets solkrämer. Har ni några favoriter och föredrar ni sån man smörjer på eller sån man sprayar? Vi...
Svar
13
· Visningar
1 083
Senast: Milosari
·
Hästvård Vi har en del johannesört i våra hagar. Det mesta är bortrensat, men det går ju aldrig att få bort 100%. Jag tror inte att våra hästar...
Svar
6
· Visningar
1 056
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp