Jag skulle nog använda solkräm som är för ansiktet. Jag har provat att använda ”vanlig” huden i ansiktet går helt bananas. Blir fett, finnig och svider.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men jösses! Det här hade jag aldrig hört talas om förut! Jag trodde jag hade fått solallergi på gamla dar, har blivit helt uppsvälld i ansiktet vid minsta sol- men bara där jag smort med solstift! Måste kolla upp detta!Vissa UV-filter är (ironiskt nog) fototoxiska och vissa är allergiframkallande. Det finns en lista på Skinomes hemsida så kolla där. Många av dessa används i apoteksmärkenas solskyddsprodukter.
Jag skulle nog använda solkräm som är för ansiktet. Jag har provat att använda ”vanlig” huden i ansiktet går helt bananas. Blir fett, finnig och svider.
Du hade inte använt nån produkt som gör huden känslig för solen? Kanske räckte inte solkrämen.
Ingen aning om reaktioner på solkräm. Men jag får allt lättare soleksem som känns ungefär så. Det kan komma även om jag har haft solkräm på våren.Igår var jag ute från 6 - ca 14. Det var inte alls supersoligt, utan lite sol, men solkrämsjunkie som jag är smorde jag mig i ansiktet.
Efteråt kände jag mig varm/det brände lite i ansiktet och röd och känner fortfarande svagt brännande/torrt i ansiktet och lite röd idag.
Det känns inte motiverat att jag skulle ha "bara" bränt mig i solen, tycker jag, eftersom jag smorde mig och det inte var så soligt, jag hade också keps hela dagen. Min familj använde inte solkräm och känner inget.
Någon annan som fått såhär?
Ett longshot, men jag använde handsprit innan jag smorde mig, kan solkrämen typ reagerat på den och inte hjälpt?
Jag har fått såhär vid ett par tillfällen tidigare också när jag tänker efter, att det känns som om jag blir mer röd när jag använt solkräm än om jag inte gjort det
Men däremellan fungerar det bra.
Kan du lägga en länk? Jag hittar inte sidan på Skinome.Vissa UV-filter är (ironiskt nog) fototoxiska och vissa är allergiframkallande. Det finns en lista på Skinomes hemsida så kolla där. Många av dessa används i apoteksmärkenas solskyddsprodukter.
Kan du lägga en länk? Jag hittar inte sidan på Skinome.
Mineralfilter som jag använder verkar vara hyggligt safe för det.