Solid Gold

S

snerpa

Finns det någon här som har erfarenhet av fodertillsatsen "Solid Gold"? är det så verksamt som reklamen säger?
Snerpa
 
Sv: Solid Gold

Var genast tvungen att leta upp en hemsida för produkten.

Där står: "Solid Gold tillhör en ny generation foderbalansprodukter. En foderbalansprodukt är en pellet som innehåller väsentliga näringsämnen som balanserar hästens aktuella kost. Om hästen inte ges rekommenderade nivåer av kraftfoder saknar dess kost vissa näringsmedel"

Jaha, frågar sig vän av ordning, vad är "REKOMMENDERAD NIVÅ AV KRAFTFODER"?? Svar: Det finns ingen rekommenderad nivå. Energi, protein och andra ämnen kan likaväl komma från grovfoder som från kraftfoder.

Redan här börjar det alltså lukta lurendrejeri, åtminstone luktar det okunskap och oseriös marknadsföring.

Vidare: "En foderbalansprodukt tillsätts den dagliga fodergivan för att säkerställa att hästen får alla väsentliga näringsmedel som den behöver"

Intressant! Vi talar alltså om ett magiskt foder vars innehåll ändras efter den övriga foderstaten. Eller?

"Solid Gold är särskilt välgörande för hästar som: Redan äter vitaminer och mineraler (!!?), hästar som lider av tarmvred, laminit och kolik, hästar som får lite kraftfoder eller mycket ströfoder, vars hovar, hårrem eller ben är i dåligt tillstånd, som växer, eller ston som ger di, hästar som JAGAR regelbundet (????)"....o.s.v. (Saxat de intressantaste delarna.)

Till sist: "Hästen hämtar de näringsämnen den saknar ur de höga näringsnivåerna i Solid Gold. Inga andra tillsatser behövs."

Det var alltså som jag trodde - ett MAGISKT foder!!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras står i valet mellan Jaktgolden eller jaktlabrador, jag kommer inte behöva en världsmästare och sikta att komma högst i tävlingar, vill...
Svar
16
· Visningar
1 969
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 341
Senast: Sezziyanen
·
Hundträning Är det någon här som kör jaktträning med en utställningsgolden? Jag har en goldentik från utställningslinjer, men jag skulle säga att...
Svar
3
· Visningar
738
Senast: Masse
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 174

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp