Solcellsfläkt i trailer?

toughcookie

Trådstartare
Vet att det var flera stycken som planerade att sätta in solcells drivna fläktar i sina transporter.
Hur har det gått, är ni nöjda? Ger det önskad effekt eller är det mest oljud för hästen?
Var det jobbigt, svårt, dyrt att sätta in?
Ja, kort sagt, alla erfarenheter är välkomna.

Sv: Solcellsfläkt i trailer?

Jag undrar också, jag tänker köpa en NÅGON gång :p I år förhoppningsvis, tänkte försöka få in den samtidigt som sparkplåtarna.

MEN, vart ska jag sätta in den? I taket eller i skötardörren? Eller någon annan stans? Den är ju ganska ful så taket blir kanske bäst?

Men fläkten går av sig själv hela tiden, även när släpet står stilla alltså? Hur många år håller en sådan där fläkt tro?

Jag tycker att taket borde vara det ultimata eftersom man gärna vill komma åt solen.
För min del är det viktigast att fläkten går när transporten står still då min häst oftast inte kan ha övre luckan öppen när han står i transporten på tävlingsplatsen. Och tävlar man fälttävlan så kan det ju bli många timmar att stå..........
Fläkten i sig är ju inte så dyr att köpa men frågan är hur stort ingrepp man behöver göra i själva trailern?

Ja det har du rätt i! :) Vi har inte tävlat så mkt så det tänkte jag inte på men det är ju jättebra i sådana situationer.

Men om släpet står parkerat ute som vårt gör sommartid så blir det ju att fläkten går rätt mycket "i onödan". Men det kanske inte gör något i och för sej.

Det ingrepp som behövs är ju ett hål i princip. Därav funderade jag på skötardörren (=färdigt hål på min, där sitter en ventil) men står den i skugga under färd el. på parkering så är det ju dumt.

Eftersom fläkten drivs av solkraft så kan det ju inte göra något om den "går i onödan" men det borde ju finnas en avstängningsknapp tycker man.
Jag VET att det är åtminstone ett par "bukare" som satt in fläkt och jag hoppas att de hittar den här tråden för jag kommer givetvis inte ihåg vilka de var.

Det sitter en sån i transporten jag brukar låna. De är jättebra. Hörs i stort sett inte alls. (om man inte lyssnar noga) Luften rör på sig bra. Om man har transporten under träd blir solcellerna smutsiga så man får göra rent. Det är väl enda jobbet med den.

Vicious: Det behöver inte vara direkt sol. det räcker med bra dagsljus för att fläkten ska gå. (men det är ju alltid ljus om den sitter på taket)

Dina bästa renoveringstips för transporten Sök den här tråden..

Hej, såg att du hade funderingar här har du en bra tråd du kan läsa i, där jag har bilder på vart jag satt in min solcellsdrivna fläkt.
Fungerar bra tycker jag, och du hör den inte, jag måste titta så jag ser att den går för det är omöjligt att försöka lyssna om den snurrar så tyst är den.
Tyvärr , måste jag säga så funkar den i normala förhållanden bra, men sista 2 ggr vi åkt så har det regnat och då räcker den inte till...
blir fuktigt i vagnen, jag vet inte vad jag skall göra men det lutar åt att man får kanske även sätta in en taklucka...
dilemma det där med regn, för man kan ju inte öppna en massa heller för då regnar det ju in??
Lycka till:D

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
638
Senast: cowgirl81
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 488
Senast: Otherside
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under... 2
Svar
31
· Visningar
3 792
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
895
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka