Solcellsdriven strålkastare?

Fibusen

Trådstartare
Ger det något lyse öht? Någon som provat? Eller har någon annan lösning för lampa (utomhus) när det är 100-200 meter till närmaste el...

I min kommun har man satt upp solcellsdrivna gatlysen med rörelsedetektor vid busshållplatser för skolbussen. De funkar alldeles utmärkt. Hörde en prisuppgift på 50' för en stolpe.

Jag tror att du visst kan få utmärkt ljus bara du hittar rätt grejor. Och hur man hittar det är jag inte rätt person att säga....

Annars är väl en nedgrävd kabel enklaste lösningen?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 487
Senast: Calmiche
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422
Anläggning Jag behöver bättre belysning till paddocken, då den kommer användas mer flitigt den här vintern än tidigare. Just nu är jag ute efter en...
Svar
6
· Visningar
4 993
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Min käre far, som jag talade med på julafton och då svarade att allt var bara bra när jag frågade hur det var, åkte in akut till sjukhus...
Svar
11
· Visningar
8 030

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter

Hästrelaterat

Omröstningar