solarium till häst?

P

provider

var & tittade på ett stall till min ponny idag, & där hade de ett solarium till hästarna (?) var är det bra for? anar att det ska användas efter ridning till trotta & svettiga hästar. tacksam for svar.

Vet du om det fanns hästar med eksem i det stallet? Jag vet iaf att om man som människa har eksem så kan det hjälpa med att sola mycket, både vanligt och solarium. Vet dock ej hur det är med häsar, men det kanske är samma?

Solariumet är bra om man vill värma upp hästen snabbare innan man tränar.. har man mycket att göra kan man låta hästen stå där medans man mockar ur och slippa 5-10 minuters framskrittning och skritta bara 2 minuter..
solariumet är även bra när man har svettiga hästar.. men inte ör att torka in svetten utan för att man ska kunna duscha hästen även på vintern och sedan få den torr i solariet..
solariet är även uppmjukande för muslerna och förhindrar att hästen blir kall i ryggen för snabbt efter ridning..

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 117
Senast: Kilauea
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 234
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 541
Senast: Liten
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 356
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar