Sökes och finnes på annonssidan

MissFideli

Trådstartare
Skickade in en fråga där, men fick inget svar så jag testar här istället.

På t.ex hästjobbsdelen så ligger nog faktiskt majoriteten av annonserna fel. Började "anmäla" men blev fundersam på om det är jag som fattat fel?

Om jag söker jobb som ridlärare t.ex, vad lägger jag under då? Trodde det var sökes, men eftersom dom flesta ligger under finnes... Vad är rätt? Tror dom flesta tar fel på finnes resp. finns. Eller är det jag som tar fel?

Sv: Sökes och finnes på annonssidan

Jag är nästan säker på att den som tillhandahåller/erbjuder en tjänst lägger in det under "finnes". Du söker ju inte en ridlärare utan du tillhandahåller en.

Den som letar efter en ridlärare letar under "sökes" för den söker ju en ridlärare.

Jag är nästan säker på att den som tillhandahåller/erbjuder en tjänst lägger in det under "finnes". Du söker ju inte en ridlärare utan du tillhandahåller en.

Den som letar efter en ridlärare letar under "sökes" för den söker ju en ridlärare.

Problemet är väl att det beror mycket på hur man skriver.

Ridlärare finnes eller ridlärare söker jobb...?

Problemet är väl att det beror mycket på hur man skriver.

Ridlärare finnes eller ridlärare söker jobb...?

Nej, jag tror inte att det ska spela någon roll. Även om du som ridlärare söker jobb så ska det stå under "finnes" då det är här tjänster som erbjuds ska stå. Sedan hur du formulerar annonsen ska inte spela någon roll. Alla andra ridlärare som annonserar söker ju också jobb men de tillhandahåller fortfarande en tjänst.

Den som annonserar efter en ridlärare däremot lägger in under "sökes", den söker ju en ridlärare.

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
1 976
Senast: super
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 840
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 115
Senast: Sasse
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 670
Senast: karl_h
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur