söker träns

Jazza

Trådstartare
Hej allihop.

Jag har ett litet problem. Jag letar nämligen efter ett dressyrträns med följande:
- Svart
- Mjukt fint läder
- Bred vitfodrad nosgrimma, helst aachen men kan tänka mig engelsk.
- Silverfärgade spännen
Så långt inga bekymmer att hitta, men jag vill även ha:
- Inåtvända "hakar" vid sidostyckena

Alla träns jag hittat faller på de inåtvända sidostyckena. Ett alternativ är ju om man hittar ett träns som uppfyller de första kriterierna och sen köper ett annat med inåtvända hakar och sätter ihop. Men då krävs ju att lädret är lika brett o s v.
Någon som vet ett träns som uppfyller alla dessa kriterier?
Tipsa gärna om träns i alla prisklasser.
Vänliga hälsningar
/Jazza

Sv: söker träns

t_florenz_g.jpg

Det tränset är ett Schumacher, kostar ca. 3000 kr. Alla schumacher träns går att beställa med vitfodrad nosgrimma (tror jag :crazy: ), kunde jag iaf när jag beställde mina :p

Sjukt fina träns med grym kvalitet!

Det var jättefint! Bra med spännen i nacken dessutom.
Lite typiskt att det var lite dyrt när det uppfyller alla kriterier.... Ngt tips på var man kan beställa det till bäst pris?

Stubben har, är väl lite billigare än OS, Döbert etc...

Men har inte hööks ett svart kandar med vitfodrad nosgrimma och inåtvända spännen? det lär ju va billigt iaf. :p

Jag har kikat på hööks kandar men det är rundsytt och det vill jag inte ha...
Blir så trött på mig själv, jag har en väldigt klar bild om hur det ska se ut och vill helst inte kompromissa på en enda detalj, petig...

jag tror inte att det finns i sortimentet längre.

en kompis har ett sånt så jag vet vilket du menar och det stämmer nog inte helt på TS krav åxå.

Hittade German Line kandaret. Väldigt fint, ngn som vet hur de är i kvalitén? - Priset var ju vettigt i alla fall. Sedan hittade jag ett Frank Baines som hade allt utom de inåtvända hakarna men det var så fint så jag kanske kan ändra mig :D

Har sj 2st GL nu och är mkt förtjust i båda :D . Lite speciella i storlek bara. Har cob på båda mina storhästar :angel: , yttersta hålet på sidostyckena men innersta på nosgrimman :D

Jag köpte ett brunt med vitt foder. :p det går precis, måste se till att ha bett med stora ringar bara....

De är alltså lite skumma i storlekarna... En häst som normalt har full och har ganska ordinärt huvud, vilken storlek ska man chansa på då? Kanske lättare att köpa i butik så man kan åka och byta och slippa skicka tillbaka hit och dit om man beställer via internet.

Tror också du ska ta full. De är 2 olika modeller på mina 2 GL - den ena är den gamla och den andra den nya. Tog cob på mitt andra också då hon har rätt smalt huvud och antog att hon inte skulle passa i ett full. En vanlig nosgrimma i full är i precis så det inte är förstort vilket gjorde att GL cob passade perfekt.
De har ändrat måtten - märktes tydligt när jag jämförde mina 2 GL, så de har troligen bättre storlekar nu än förut :idea: !

Så här ser mina ut:
Det nya
100_2938.jpg

Pannband utbytt till ett OS, bridongremmen avtagen och nosgrimman utbytt till en Hansbo achengrimma för att kunna använda som vanligt träns. GL o Hansbo-grimman är lika breda, 4cm.

Det "gamla"
060603-04001.jpg

Bytat ut bridongremmen då den var för kort (cobstorlek på båda kandaren) och pannbandet till ett från H**ks

Senast ändrad:

Fina hästar! Kandaret såg trevligt ut också, det blir nog ett sådant, kommer nog köpa en extra aachengrimma jag med så kan man variera mellan aachen och engelsk. Är allergisk mot den där "snokremspluppen" om inte snokremmen sitter i.

Tack!:) Jag gillar inte iheller direkt en tom plupp, antingen ska man ha engelsk nosgrimma eller achen, inte achen som engelsk :p

Ett Döbert träns kanske?

1111222.jpg

Hittade bara närmare bild på Kandaret, men det borde gå bra, ser likadana ut..
IMG_0365.jpg

Liknande trådar

Utrustning Vad i hela friden är det för märke med exemplariskt bra träns? Aldrig hört talas om - vad har jag missat?! :eek: Okej, om jag ska ta...
Svar
12
· Visningar
1 717
Senast: Alexandra_W
·
Islandshäst Jag hoppas jag lägger den här tråden rätt... Visste inte om jag skulle lägga den här eller under "Hästutrustning", men eftersom det...
Svar
8
· Visningar
2 507
Senast: Minett
·
Utrustning Hej Letar efter mitt dröm träns men har inte hittat vad jag söker. Då vänder man sig till buke såklart! Det jag vill ha: Bred...
Svar
2
· Visningar
814
Senast: Equilina
·
Utrustning Jag tänkte köpa ett nytt träns till min bamse-häst men det var visst svårare än vad jag trodde att hitta fina träns i x-full och...
Svar
5
· Visningar
2 633
Senast: Lydia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Kalla hamburgare

Hund, Katt, Andra Djur