Söker, söker och söker!! Londonfärgat träns!

simpan

Trådstartare
Har dragit på mig en londonfärgad sadel och letar nu efter ett londonfärgat träns. Har ett på näthinnan som Hööks sålde för några år sedan.
Det hade bred nosgrimma och blingat pannpand (lite svängt tror jag).
Har Googlat som en galning både efter bilder och olika ordkombinationer men hittar noll.
Inte lätt att gissa utifrån den beskrivningen men är det någon som kan hjälpa mig att lista ut vilken modell det är?
Någon av er som har londonfärgade träns att tipsa om?
Släng gärna in bilder så att jag får lite inspiration även om det inte är Hööks modell. Det är bara att jag sett detta träns och har det i minnet och tycks komma ihåg att det var snyggt, köper gärna annat om jag hittar nåt som är snyggt.
Vilka märken har snygga londonfärgade träns med bred nosgrimma, ser gärna även tips på remontnosgrimmor (londonfärg såklart) då jag varierar och faktiskt mest rider med remont så jag vill kunna byta. Har ett londonfärgat remontträns som är ok men det är vitfodrat och det passar inte till denna häst... Kinkigt värre! ;)

Inga svindyra märken, under 1000-lappen ska det vara.

Sv: Söker, söker och söker!! Londonfärgat träns!

Tror det du söker från Hööks kan heta Gold Medal Artemis. Har ingen erfarenhet av det men råkade av en slump kolla tradera just innan buke och se ett sådant träns i typ londonfärg och det stämmer bra in på din beskrivning. :)

Tack! Det var precis det jag sökte men tycker att det på tradera är för dyrt, betalar inte 765:- för ett Hööksträns på Tradera, det känns lite saftigt.

Men jag vet ju iaf vilken modell det är och kan hålla ögonen öppna.

Någon som har tips på andra märken?

Ingen mer på hela buke som har tips på londonfärgade träns? :confused:

Kallas den färgen för New Tan också?

Om det är den färgen så har Globus träns i den färgen :)

Hubertus och Chetak har träns i den färgen såg jag igår när jag var förbi den lokala ridsportsbutiken.

Jag hade londonfärgad utrustning för några år sedan och fick då tag på ett träns från Globus som matchade sadeln perfekt. Har för mig att det kostade omkring 300 kr. Är det ljus londonfärg, eller har den mörknat lite?

Tack! Det var precis det jag sökte men tycker att det på tradera är för dyrt, betalar inte 765:- för ett Hööksträns på Tradera, det känns lite saftigt.

Men jag vet ju iaf vilken modell det är och kan hålla ögonen öppna.

Någon som har tips på andra märken?

Snacka om överpris med tanke på att de vräkte ut dem för runt 300 på förrförra rean och hade massor då. Sätt in en köpesannons säkert många som handlade på sig ett de kanske inte behövde då när de var billiga.

Svarar lite till alla =)
Gylle, precis min tanke också. Vet att de fanns på rean men kom inte ihåg priset, minns iaf att det inte låag på drygt 700...

Mary91, ja det kallas även New Tan. Har sett Globustränset du visar men det faller mig inte riktigt i smaken, blir lite klumpigt. Vill ha bred nosgrimma men i övrigt rätt smala remmar så att det inte ser klumpigt ut. Tack för tipset iaf! :)

Pulkaskurk, ska genast spana på Hubertus, brukar gilla deras träns!

WBanna, det ska vara i ungefär samma färg som Globustränset som Mary91 visade men ej så ljust som fodringen.

Okej, ja det ser väldigt klumpigt ut. Finns ju ett annat Globus träns men där är inte nosgrimman så bred vad jag kan se på bilden. Det tränset heter Globus Calinka :)

Snacka om överpris med tanke på att de vräkte ut dem för runt 300 på förrförra rean och hade massor då. Sätt in en köpesannons säkert många som handlade på sig ett de kanske inte behövde då när de var billiga.

För övrigt så känns det lite som att säljaren sett mitt "nödrop" här och även mitt maxpris på ca 1000-lappen och satt ett saftigt utropspris... Säljaren har ett till fast svart ute för 400 :crazy:

Tack, ska kolla på det men då blir nog nosgrimman för smal. Svårt det där =)
Nätt träns men bred nosgrimma, helst ska det komma med blingat pannband också för det är inte så enkelt att hitta lösa pannband med londonfärgat läder.

Tack, ska kolla på det men då blir nog nosgrimman för smal. Svårt det där =)
Nätt träns men bred nosgrimma, helst ska det komma med blingat pannband också för det är inte så enkelt att hitta lösa pannband med londonfärgat läder.

Du får åka till "min" ridsportsbutik och köpa rätt delar, de hade både flera olika nosgrimmor och blingade pannband i rätt färg för dig på rea.

Men Åhhh!! Var bor du? :D

Kanske får resa på en liten tripp :p

Stübben har också det du söker.
Dom säljer det under färgnamnet Honung.......

Jag vill inte ha så bred nosgrimma och ej heller s.k. pullback men det finns att få fatt i det också.
Det är billigast att köpa via ebay.de, tyska ebay alltså.....

32090137.jpg

:love:

My god! Det andra är ju nästan exakt vad jag vill ha! Inåtvända spännen dessutom! MEN varför har de lackat nosgrimman?? :cry: Ogillas!

Ska forska lite i om det finns utan lack, supergillas verkligen och pannbandet var skitfint! Det första går tyvärr bort pga vitfodring. Hästen har stor bläs så jag vill inte ha färgad fodring, ser fult ut. ;)

Palle, tack för tipset, har spanat på dem men inte hittat nåt med riktigt bred nosgrimma. Ska kolla lite igen. Hittade en del på Ebay tidigare men inget som var sådär WOW.

Får ta en titt någon dag när jag har gott om tid och finkamma :angel:

Tror ni att man kan få den gula hästen med på köpet? :angel:

Fast hon vill ju ha bred nosgrimma. Jag har inte sett att stübben har något ljust träns med bred nosgrimma :(

Liknande trådar

Utrustning Ni som har hästar som inte gillar smala, raka nackstycken, vilka modeller har ni provat och vilka har fungerat bäst? Jag har ett...
Svar
6
· Visningar
1 262
Utrustning Ursäkta alla trådstartar :o Men till frågan. Det här med nosgrimmor. Jag har inte direkt haft nån tanke bakom val av nosgrimma, annat än...
Svar
0
· Visningar
1 152
Utrustning Jag börjar bli exakt såhär less nu. Herr Häst tycker jag i dressyren går bäst på remontnosgrimma/remontträns. Så jag letar efter ett...
Svar
15
· Visningar
3 149
Utrustning Halloj, Här kommer en ytlig efterlysning på inspiration till hur hästen blir snygg i träns utan nosgrimma! Min häst går utmärkt att...
2
Svar
31
· Visningar
6 868
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17