Söker en bok...

Kibani

Trådstartare
Där huvudkaraktären ska hängas för ett brott jag tror att han inte begått. Vill minnas att fängelsehålan bara hade ett litet fönster mot galgen så de skulle se vad deras öde snart var eller något. Men när han och övriga fångar ska hängas så avbryts det på något sätt och de blir värvade till nån arme eller nåt liknande.
Det borde vara en fantasy bok som utspelar sig i en typ medeltida värld men mer kan jag bara inte minnas :crazy:

Så nu hoppas jag med Bukes samlade kunskap finna, trots min ganska vaga beskrivning, vad det är för någon bok jag söker, har ju fungerat för andra ett flertal gånger :D

Blackhearts, the omnibus, av Nathan Long?
Jag minns inte om den börjar Exakt så men historien är densamma i alla fall. Jättebra bok oavsett! Tack Warhammer. :love:

Edit: Har dubbelkollat och boken inleds Precis så, ja. ;)

Senast ändrad:
Blackhearts, the omnibus, av Nathan Long?
Jag minns inte om den börjar Exakt så men historien är densamma i alla fall. Jättebra bok oavsett! Tack Warhammer. :love:

Edit: Har dubbelkollat och boken inleds Precis så, ja. ;)

Den är det inte tyvärr trots att det var en väldigt lik början. Men kan vara en bok värd att läsa även om det inte är den jag söker ;) Den jag är ute efter så hade de repet runt nacken redan innan de kunde välja liv eller död. Kanske hann de hänga nån sekund till och med. Huvudpersonen var yngre med och typ bondson eller nåt sådär typiskt cliche som typ 99% av all fantasy börjar :grin: iallafall ingen soldat innan han "dog"

Den är det inte tyvärr trots att det var en väldigt lik början. Men kan vara en bok värd att läsa även om det inte är den jag söker ;) Den jag är ute efter så hade de repet runt nacken redan innan de kunde välja liv eller död. Kanske hann de hänga nån sekund till och med. Huvudpersonen var yngre med och typ bondson eller nåt sådär typiskt cliche som typ 99% av all fantasy börjar :grin: iallafall ingen soldat innan han "dog"

Åh, typiskt! Jag är säker på att mitt förslag är en bättre bok. ;)

Raymond E. Feist är författaren.

Serien heter (på engelska) The Serpentwar Saga. Vet inte vad den heter på svenska, då jag tenderar att läsa på engelska.

Tack den var det! :bow: Inte lätt att hitta när den scenen var i mitten på boken:p

Liknande trådar

Fritid Jag söker titel på en bok, är ganska säker på att det är en B Wahlströms ungdomsroman från 90-tal … Antagligen via deras bokklubb för...
Svar
7
· Visningar
1 510
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama