Söka häst i KWPN stambok

elle12

Trådstartare
Någon som vet om och i sådana fall var man kan gå in och söka efter specifika hästar i KWPNs stambok någonstans på nätet, något liknande som man nu kan göra på ASVHs hemsida. Om inte kanske det finns någon snäll som är insatt och har tillgång till information därifrån, jag kan i sådana fall kanske pm:a eftersom man inte får söka efter enstaka hästar här om de inte är godkända hingstar.

Sv: Söka häst i KWPN stambok

varför inte prova på allbreedpedigree.com ?

Hästen står tyvärr inte med där, men tack ändå. Det är ett femårigt sto med holländsk stam som importerats hit, hon har fått en avkomma och är stamboksförd i KWPN, så jag är intresserad av hennes resultat på visningen och vem avkomman är efter. Jag hoppas på att det finns något liknande vår databas att leta i.

Hej!

Jag har själv importerat ett KWPN-sto från Holland tidigare. Det är inte så enkelt att via nätet få fram info om hästen, däremot ringde vi KWPN (+31 (0)341-255555 ) . De är väldigt hjälpsamma och har även information om ev tävlingsmerieter etc.
MVH / Jennie

Tack, hennes mormor stod med där iaf.

Solosanta, jag ska ringa och kolla, tack.

om du mailar till kwpn allt du undrar om det specifika stoet, så får du ett kuvert hem inom en vecka!
Det har i alla fall jag alltid fått, om det har varit något jag inte haft händerna på. De är supersnabba och otroligt service minded.
Det kan vara smart att fråga om mamman, då du även får en lista av alla avkommor.
mvh

Jag hade tänkt maila först, men jag hittar ingen mailadress på deras hemsida, du kanske har den?

Om du går till kwpns sida, så hittar du ett formulär här.
http://www.kwpn.nl/cms/index.jsp?menuId=136

Det fyller du i och markerar antingen
vragen aan het Stamboek. Frågor om stamboken eller
vragen gerelateerd aan de fokkerij. frågor relaterade till avel.

Vips, så har du utförligt svar via snigelpost, eller e post.
Det är inte utan att man skulle önska att det gick lika fort här hemma!
Även om jag tycker att det blivit aningens bättre på sistone.
Lycka till!
mvh

Måste bara skriva att deras service är helt otrolig. Jag mailade i går kväll och i morse kl.8.30 fick jag ett utförligt mailsvar, snacka om att de har servicemind där!

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 338
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 628
Senast: Karamello30
·
Träning Nu behöver jag skriva av mig och kanske få lite input, för jag känner att jag bryter ihop och ger upp snart. Lång historia kort, jag...
Svar
17
· Visningar
2 429
Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 348

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka